728 x 90

عقب‌نشینی قضاییه جلادان از قطع انگشتان دست ۸زندانی

اقدام ضدانسانی قطع انگشتان دست در رژیم آخوندی
اقدام ضدانسانی قطع انگشتان دست در رژیم آخوندی

قضاییه جلادان روز یکشنبه ۲۹خرداد از اجرای جنایتکارانه قطع انگشتان دست ۸زندانی عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان صحت ندارد.

خبرگزاری حکومتی ایسنا به‌نقل از قضاییه جلادان رژیم نوشت: قوه قضاییه اعلام کرد اخبار منتشر شده مبنی بر اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان به هیچ عنوان صحت ندارد.

ایسنا نوشت قوه قضاییه اعلام کرد:

در پی انتشار نامه‌یی منتسب به دکتر رئیس جامعه جراحان ایران خطاب به [رئیسی] مبنی بر اظهار نگرانی در خصوص اجرای احکام قطع انگشتان دست تعدادی از محکومان، یک منبع آگاه، خبر اجرای این احکام را تکذیب کرد.

این منبع آگاه گفت: نامه منتشر شده از سوی رئیس جامعه جراحان ایران، بر اساس یک خبر کذب بوده و اخبار منتشر شده مبنی بر اجرای حکم قطع انگشت تعدادی از محکومان به هیچ عنوان صحت ندارد.

قضاییه جلادان خبر قطع انگشتان دست ۸زندانی را شایعه‌ای خواند که در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها منتشر شده است.

 

خاطرنشان می شود عفو بین‌الملل اعلام کرد هشت زندانی در ایران در خطر اجرای مجازات قطع انگشتهای دست قرار دارند. سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی، که روز ۲۰خرداد در وبسایت این سازمان منتشر شد، از جامعه جهانی خواست تا از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک موجود به‌منظور جلوگیری از اجرای حکم قطع دست این هشت زندانی، که دست‌کم سه نفر آنها جرم‌شان را به‌واسطه شکنجه پذیرفته‌اند، جلوگیری کنند.

عفو بین‌الملل می‌گوید با توجه به اطلاعاتی که در اختیار این سازمان مدافع حقوق‌بشر قرار گرفته است، مقام‌های قضایی رژیم ایران به این هشت زندانی اطلاع داده‌اند که حکم آنها در روزهای آتی، و به‌وسیله دستگاهی موسوم به «گیوتین»، اجرا خواهد شد.

عفو بین‌الملل می‌گوید مقامات ایران گیوتین به زندان برده‌اند تا در چند روز آینده انگشتان دست این زندانیان محکوم شده را قطع کنند.

عفو بین‌الملل چنین اقدامی را شکنجه، غیرانسانی و شرم‌آور خوانده و می‌گوید «رژیم ایران شکنجه‌ای را که در حقوق بین‌الملل جرم به حساب می‌آید، قانونی کرده است».

روز ۲۶خرداد عفو بین‌الملل بار دیگر نسبت به قطع انگشت هشت زندانی هشدار داد و اعلام کرد: حداقل ۸زندانی در زندان تهران بزرگ در معرض خطر جدی اجرای فوری حکم قطع انگشت قرار دارند. حداقل ۳نفر از این افراد بر اساس «اعترافات» همراه با شکنجه در پی محاکمه‌های به‌شدت ناعادلانه محکوم شدند. یکی از این سه نفر توسط گارد زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از آن زمان ناپدید اجباری شده است. (سازمان عفو بین‌الملل - ۲۶خرداد)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dbe3f342-a7ef-4064-ade4-6eea0dba860a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات