728 x 90

عضویت رژیم زن‌ستیز آخوندی در کمیسیون مقام زنان ملل متحد لکه ننگی است که جامعه جهانی باید آن را قویاً محکوم کنند

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

عضویت رژیم زن‌ستیز آخوندی در کمیسیون مقام زنان ملل متحد لکه ننگی است

که جامعه جهانی باید آن را قویاً محکوم کنند

 

عضویت فاشیسم دینی و زن‌ستیز آخوندها در کمیسیون مقام زنان ملل متحد اقدامی علیه حقوق زنان، علیه حقوق‌بشر و در تعارض شدید و آشکار با فلسفه وجودی ملل متحد است و به این رژیم فرصت می‌دهد تا زنان ایرانی را هر چه بیشتر سرکوب کرده و به حاشیه براند.

 

با توجه به کارنامه پر از جنایت این رژیم و با در نظر گرفتن این‌که زن‌ستیزی، تبعیض و خشونت علیه زنان در قانون اساسی و قوانین جزایی و مدنی این رژیم نهادینه شده است و با توجه به رفتار خشونت‌آمیز و تبعیض‌آمیز حاکمیت با زنان ایرانی در همه عرصه‌ها، این رژیم و نمایندگان آن صلاحیت حضور در ملل متحد و به طریق اولی عضویت در کمیسیون مقام زن را ندارد.

 

عضویت این رژیم در کمیسیون مقام زنان سازمان ملل متحد توهین به زنان ایرانی است که بیش از ۴دهه است برای احقاق حقوق خودشان با این رژیم قرون‌وسطایی چنگ در چنگ هستند. رژیمی که بنا به گزارش گزارشگر ویژه ملل متحد درباره حقوق‌بشر در ایران، با زنان و دختران به‌عنوان شهروندان درجه دو رفتار می‌کند و بالاترین اعدام کننده زنان در جهان است. این رژیم نه تنها از تصویب هر قانونی بر ضد خشونت علیه زنان ممانعت می‌کند بلکه به عکس در قانون و در عمل این خشونت را تشویق و پشتیبانی می‌کند و با به کارگیری ۲۷ وزارت‌خانه و ارگان حکومتی خشونت علیه زنان را در خیابانهای سراسر کشور به اجرا در می‌آورد.

 

به‌رغم پتانسیل و استعدادهای بالای زنان ایرانی، رژیم زن‌ستیز آخوندی در قانون و در عمل بیشترین محرومیتهای اجتماعی را بر آنان تحمیل کرده و آنها را از زندگی اجتماعی و سیاسی و اقتصادی حذف می‌کند.

 

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران از همه کشورهای عضو ملل متحد و همه مجامع مدافع حقوق زنان و حقوق‌بشر می‌خواهد تا عضویت فاشیسم دینی حاکم بر ایران در کمیسیون مقام زن ملل متحد را قویاً محکوم نمایند و اجازه ندهند این عضویت را پشتوانه سرکوب و تبعیض بیشتر علیه زنان کند

 

شورای ملی مقاومت ایران -کمیسیون زنان

۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۳ آوریل ۲۰۲۱)

 

 

 

برای مشاهده این اطلاعیه بر روی سایت کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران روی این لینک کلیک کنید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6234f77-f38e-4b50-9131-650956fb1779"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات