728 x 90

عرب نیوز: انفجار در کارخانه موشکی حوثی‌ها در یمن ۵مهندس را کشت

حوثی‌ها متهم به استفاده از تأسیسات فرودگاه صنعا به عنوان انبار برای ساخت موشک‌های بالستیک و پهپادها هستند
حوثی‌ها متهم به استفاده از تأسیسات فرودگاه صنعا به عنوان انبار برای ساخت موشک‌های بالستیک و پهپادها هستند

عرب نیوز روز ۹مرداد در گزارشی از انفجار موشک بالستیک در کارخانه موشکی حوثیها نوشت: انفجار در کارخانه موشکی حوثی‌ها در یمن هنگام مونتاژ در کارگاه ساخت موشکهای بالستیک ۵مهندس را کشت.

معمر الاریانی، وزیر اطلاعات یمن، روز یکشنبه گفت: در انفجار بزرگی که صنعا تحت کنترل حوثی‌ها را لرزاند، پنج مهندس موشک بالستیک حوثی از جمله خارجی‌ها کشته شدند.

معمرالاریانی وزیر اطلاعات یمن در توئیتر خود نوشت:

۱. انفجار یک موشک بالستیک هنگام مونتاژ در کارگاه ساخت موشکهای بالستیک و پهپادها در نزدیکی فرودگاه صنعا، منجر به کشته شدن ۵مهندس شبه‌نظامی حوثی از جمله خارجی‌ها و زخمی شدن غیرنظامیان و آسیب رساندن به منازل آنها، نشان‌دهنده موضع آن در قبال تلاش‌های صلح است.

۲. نادیده گرفتن تعهداتش، و بهره‌برداری از آتش‌بس تحت حمایت سازمان ملل برای انباشت بیشتر سلاحهای قاچاق ایران در مناطق مسکونی و استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی است.

۳. ما از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و نمایندگان ایالات متحده می‌خواهیم که تحقیقات شفافی در مورد انفجار انجام دهند و موضعی قاطع اتخاذ کنند تا از دستکاری شبه‌نظامیان تروریست حوثی برای جبران خسارات خود، بسیج منابع مادی و انسانی و انبار تسلیحات برای جنگ جلوگیری کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abb49e61-169f-40bc-b392-3428be01c1a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات