728 x 90

عراق ادعای رژیم ایران را در مورد کشتی ربوده شده تکذیب کرد

کشتی توقیف شده توسط سپاه پاسداران
کشتی توقیف شده توسط سپاه پاسداران

وزارت نفت عراق اعلام کرد برخلاف ادعای رژیم ایران هیچ رابطه‌ای با نفتکش توقیف شده توسط این رژیم ندارد.

خبرگزاری رویترز گفت:‌ وزارت نفت عراق روز یکشنبه طی بیانیه‌یی اعلام کرد هیچ رابطه‌ای با نفتکش توقیف شده توسط رژیم ایران در خلیج‌فارس به‌خاطر قاچاق سوخت ندارد.این وزارت‌خانه هیچ سوخت دیزلی را به بازار بین‌المللی صادر نمی‌کند.

 

در پی ادعای رژیم آخوندی در روز ۱۳مرداد مبنی بر توقیف یک تانکر نفتی، رویترز گزارش داد: این تانکر روز چهارشنبه ۹ مرداد با هفت سرنشین در نزدیکی جزیره فارسی در شمال تنگه هرمز  متوقف شده بود، اما منابع حکومتی در ایران آن را روز یکشنبه علنی کرده و میگویند این  تانکر حامل نفت قاچاق بوده است.

رویترز افزود: از اینکه این کشتی با پرچم چه کشوری تردد می کرد یا سرنشینان آن تبعه چه کشوری هستند خبری در دست نیست. ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس گفت هیچ اطلاعاتی در تأیید گزارش رسانه های رژیم ایران ندارد.

دو مقام عراقی گفتند اطلاعات اولیه به‌دست آمده نشان می‌دهد «کشتی کوچک» توقیف شده متعلق به یک شرکت کشتیرانی خصوصی است که صاحب آن یک تاجر خصوصی عراقی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b8e44f5-fd99-4fbc-aa7f-80863d3abcff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات