728 x 90

عباس عبدی: اعتراضات اخیر فقط بازتابی از مسائل عمیق‌تر مشکلات ایران بود و هم‌چنان هم هست

قیام سراسری مردم ایران ۱۴۰۱
قیام سراسری مردم ایران ۱۴۰۱

عباس عبدی از باند مغلوب دوشنبه ۱۰بهمن، به بحرانهای مرگبار و شقه و «شکاف سیاسی و نبود چشم‌انداز» پیش روی نظام اعتراف کرد که خیزش و قیام به روایت نظام نه تمام شده بلکه «هم‌چنان هم هست» و رو به گسترش هم خواهد بود.
وی با درج مطلبی در روزنامه حکومتی اعتماد با عنوان «مقاومت شکننده» به ابر بحرانهای مرگباری که نظام را به‌لحاظ داخلی و خارجی احاطه کرده است اشاره می‌کند و با ترس و وحشت به تداوم خیزش و قیام به سردمداران نظام هشدار می‌دهد.
وی با اشاره به اقتصاد فروپاشیده نظام «تورم و فقر» گفت:... تورم بالا نشانه‌ای بسیار بد برای جامعه است. شاید بگویید که حدود ۵دهه است که جامعه به تورم دو رقمی عادت کرده است و این وضعیت چیز جدیدی نیست. به طور قطع این استدلال از چند جهت پذیرفتنی نیست؛ اول این‌که جامعه هیچ‌گاه به تورم عادت نمی‌کند. شاید آن را تحمل کند، هم‌چنان‌که درد را تحمل می‌کند ولی درد عادت نمی‌شود.
وی در بخش دیگری از مطلب خود با اشاره به شقه و شکاف و ناکارآمدی دولت آخوند رئیسی به آتش زیر خاکستر قیام و خیزش هشدار داد و افزود: اعتراضات اخیر فقط بازتابی از مسائل عمیق‌تر مشکلات ایران بود و هم‌چنان هم هست و به طور قطع هیچ‌کدام از مسائل اساسی حل نشده است. چشم‌اندازی هم برای حل ارائه یا دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به بن‌بست مرگبار نظام آخوندی که دیگر «هیچ افقی» در چشم‌انداز نخواهد داشت گفت: (سردمداران نظام) نه تنها چشم‌اندازی نمی‌دهند بلکه لجوجانه می‌کوشند که به تنظیمات کارخانه برگردند. عملکرد کنونی درباره پوشش زنان، احکام صادره، مولدسازی، طرح نمایندگان برای برقراری سکوت، فضای رسانه‌یی محدود، تداوم وضعیت بلوچستان و ... جملگی نشان می‌دهد که هیچ افقی برای حل مسائل داخلی دیده نمی‌شود. (روزنامه حکومتی اعتماد ۱۰بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8dc78c9-f28d-4e6e-8216-4075e6892894"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات