728 x 90

ظریف دست به دامان ترامپ: می خواهند آمریکا را به یک درگیری بکشانند

جواد ظریف وزیر خارجه رژیم
جواد ظریف وزیر خارجه رژیم

تلویزیون فاکس نیوز-۸اردیبهشت۹۸:

  • ظریف وزیر خارجه آخوندها: می خواهند آمریکا را به یک درگیری بکشانند، من بر این باور نیستم که پرزیدنت ترامپ اینکار را می‌خواهد بکند.
  •  
  • من بر این اعتقادم که پرزیدنت ترامپ در مبارزه انتخاباتی قول داد که آمریکا را به جنگی دیگر نخواهد برد.
  •  
  • سپاه پاسداران هیچوقت آمریکایی‌ها را نکشته، دیروز در عراق مراسم یادبود ۳۰۰پرسنل سپاه پاسداران برگزار شد که در مبارزه با داعش دوشادوش عراقی‌ها کشته شدند.
  •  
  • مردم منطقه ما به این نتیجه رسیده‌اند حضور آمریکا بی‌ثبات کننده است، به‌نظر من پرزیدنت ترامپ با این حرف موافق است!
  •  
  • ظریف پس از سرخوردگی: پرزیدنت ترامپ‌ فقط به این دلیل از برجام خارج شد که از پرزیدنت اوباما خوشش نمی‌آمد بدون این‌که متن توافق را خوانده باشد!

 

بخشی از مصاحبه ظریف وزیر خارجه آخوندها با فاکس نیوز:

س - شما گفته‌اید یک گروه کوچک از آمریکاییها و مقامات خاورمیانه‌یی تلاش کرده‌اند پرزیدنت ترامپ را به سمت یک درگیری با ایران هل بدهند اینها چه کسانی هستند و چرا؟

ظریف - آقای بولتون علناً گفته است قبل از این‌که مشاور امنیت ملی بشود در گردهمایی یک سازمان تروریستی ایرانی که آمریکا آن را در لیست گروه‌های تروریستی گذاشته بود و او از این گروه پول گرفته بود، علناً گفت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را در تهران با آن سازمان تروریستی جشن خواهد گرفت.اینها ثبت شده است. بعد از این‌که ۵۰هزار دلار از آنها پول گرفت این را گفت و دوباره هم به‌عنوان مشاور امنیت ملی این را گفته است.

 

مجری - آیا شما فکر می‌کنید اسراییل، بولتون...

ظریف - عربستان و امارات متحده

 

مجری - همه اینها برای تغییر رژیم تلاش می‌کنند؟

ظریف - حداقلش است. حداقل. آنها همگی نشان داده‌اند که می‌خواهند آمریکا را به یک درگیری بکشانند. من بر این باور نیستم که پرزیدنت ترامپ اینکار را می‌خواهد بکند. من بر این اعتقادم که پرزیدنت ترامپ در مبارزه انتخاباتی قول داد که آمریکا را به جنگی دیگر نخواهد برد. اما من معتقدم که نیت پرزیدنت ترامپ برای گذاشتن فشار یعنی سیاست فشار حداکثری برای بزانو درآوردن (رژیم) ایران است به‌طوری‌که ما به فشار تسلیم شویم...

 

مجری - سپاه پاسداران بیش از ۶۰۰سرباز آمریکایی را در عراق کشته است. ایران تقریباً سالانه یک میلیارد دلار در حمایت از سازمانهای تروریستی مانند حزب‌الله و حماس هزینه کرده است. آمریکا گفته است ایران قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان را نقض کرده است و شما به تست موشکهای بالستیک ادامه داده اید و شما نیستید که قربانی هستید بلکه شما مجرمید.

ظریف:‌ بگذارید اول از آخری شروع کنیم. آمریکا کشوری است که توافق هسته‌یی را ترک کرد. ۲۲۳۱قطعنامه‌یی است که دو ضمیمه دارد. ضمیمه اول کل توافق برجام است، که رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفت از آن خارج شود. من فکر نمی‌کنم این ایران را به‌لحاظ تبعیت از قانون، در سمت غلط و آمریکا را در دسته‌بندی خوب بگذارد. دوم این‌که بیان قطعنامه ۲۲۳۱در رابطه با موشک کاملا روشن است و می‌گوید ایران موشک‌هایی که برای توانمندی حمل سلاح اتمی طراحی می‌شوند تولید نخواهد کرد.

سپاه پاسداران هیچوقت آمریکایی‌ها را نکشته است. سپاه پاسداران برای مبارزه با تروریسم ایجاد شده است. دیروز در عراق، مراسم یادبود ۳۰۰پرسنل سپاه پاسداران برگزار شد که در مبارزه با داعش دوشادوش عراقی‌ها کشته شدند. خود پرزیدنت ترامپ حین مناظره گفت، فکر می‌کنم مناظره‌ای بود که خود شما مجری آن بودید، در پاسخ به هیلاری کلینتون گفت که ایران در حال از بین بردن داعش است.

مردم منطقه ما به این نتیجه رسیده‌اند که حضور آمریکا بی‌ثبات کننده است. به‌نظر من پرزیدنت ترامپ با این حرف موافق است.

 

مجری:‌ آیا تو در حال باختن به تندروها هستی؟

ظریف: نکته اینجاست که تعامل نتیجه‌یی در ایران نداده است. پرزیدنت ترامپ اطمینان حاصل کرده که مردم ایران به تعامل اعتقادی نداشته باشند. ما با حسن نیت به جامعه بین‌المللی روی آوردیم. ما با جامعه بین‌المللی به توافق رسیدیم. یعنی با آمریکا و ۶قدرت دیگر. پرزیدنت ترامپ،‌ فقط به این دلیل که از پرزیدنت اوباما خوشش نمی‌آمد، از این توافق خارج شد، بدون این‌که متن آنرا خوانده باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02629a57-0953-48e2-8633-8aa5811fe27c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات