728 x 90

ضربه ای جدید به تلاشهای تروریستی رژیم ایران در منطقه بالکان/مصاحبه با حسین داعی الاسلام

گفتگوی حسین داعی الاسلام با اسکای نیوز
گفتگوی حسین داعی الاسلام با اسکای نیوز

تلویزیون اسکای نیوز طی گزارشی درباره اخراج سفیر رژیم ایران از آلبانی با حسین داعی الاسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران به گوشه‌هایی از این رویداد مهم پرداخت. اسکای نیوز اقدام اخیر دولت آلبانی را به‌عنوان ضربه جدید به فعالیتهای رژیم ایران در منطقه بالکان توصیف کرد و گفت این کشور دو ایرانی را به‌خاطر طراحی اعمال تروریستی در تیرانا اخراج کرده است.

گزارش اسکای نیوز:

این اقدام پس از سلسله گزارشهایی انجام می‌شود که رژیم ایران ایستگاههای اطلاعاتی‌اش را از کشورهای اتحادیه اروپا به کشورهای بالکان منتقل کرده است.

این کشورها چندین تلاش رژیم ایران برای عملیات انفجار و ترور علیه گروه‌های اپوزیسیون ایران را خنثی و عوامل اطلاعاتی این رژیم را در فرانسه، آلمان، بلژیک، دانمارک و سوئد و نروژ را دستگیر کرده‌اند.

زمانی که طرحهای تروریستی رژیم ایران به کشورهای بالکان می‌رسد سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا شرارتهای رژیم ایران مرزهای جغرافیایی هم می‌شناسد؟

بر اساس گزارشات متعدد، رژیم ایران سالهاست که در این منطقه از جهان فعالیت داشته است. رژیم ایران از کشورهای بالکان به‌عنوان ضعیف‌ترین حلقه در حلقه‌های امنیتی اروپا استفاده کرده تا از طریق آنها بتواند وارد این قاره کهنسال شود.

بنا بر گزارشهای آمریکا، رژیم ایران به تبدیل کشورهای بالکان به پایگاه لجستیکی عملیات تروریستی‌اش در کشورهای اروپایی اکتفا نکرده بلکه هنوز هم عوامل مخفی‌اش را در کشورهایی مانند بلغارستان، مقدونیه، کوزوو و سایر کشورها بکار می‌گیرد.

کسانی که فعالیتهای دیپلماتیک رژیم ایران را دنبال می‌کنند می‌توانند به‌راحتی ببینند که این رژیم تلاش می‌کند در ظاهر با کشورهای حوزه بالکان همکاری کند ولی بعضی از این کشورها نسبت به اهداف شوم این رژیم که در ظاهر برای نزدیکی است آگاه شده‌اند.

برای مثال نخست‌وزیر آلبانی تصمیم می‌گیرد دو دیپلمات ایرانی را به‌خاطر فعالیت علیه امنیت این کشور اخراج کند.

قدردانی آمریکا از اقدام دولت آلبانی

آمریکا از این اقدام تقدیر کرد و جان بولتون مشاور امنیت ملی این کشور اشاره کرد که یکی از اخراج شدگان سفیر رژیم ایران در آلبانی بوده است.

وزارت‌خارجه آمریکا نیز خواهان آن شد که تلاشهای جهانی بیشتر شود تا این‌که رژیم ایران رفتار مخرب خود را تغییر دهد.

تنها چند روز پیش واشنگتن هشدار داده بود که رژیم ایران تلاش می‌کند در کشورهای بالکان برای عملیات تروریستی‌اش پایگاههای اطلاعاتی ایجاد کند.

این اقدام رژیم ایران در حالی صورت می‌گیرد که تلاشهای گذشته‌اش در اجرای تهاجمات تروریستی به همایش ژوئن گذشته مقاومت ایران در فرانسه شکست خورد.

در مقابل تمامی این واقعیتها سؤال دیگری نیز مطرح می‌شود. اروپا بیش از این در انتظار چیست تا این‌که حسابهایش را در موضعگیری نسبت به رژیم ایران بازنگری کند؟

اروپایی ها تا این لحظه هنوز در چپ و راست به‌دنبال راهی هستند که در مقابل تحریمهای اقتصادی آمریکا برای جلوگیری از تروریسم به رژیم ایران کمک کنند.

 

سفیر رژیم ایران در آلبانی مهره وزارت اطلاعات

در رابطه با دلایل تروریسم رژیم ایران در کشورهای اروپایی حسین داعی الاسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران از تیرانا پایتخت آلبانی به اسکای نیوز گفت:

سفارت رژیم ایران در زمان شاه و خمینی یک سفارت بسیار کوچک بود ولی بعد از انتقال مجاهدین به این کشور رژیم در سال ۲۰۱۶غلامحسین محمد نیا را به‌عنوان سفیر خود در آلبانی منصوب کرد. این فرد در گذشته معاون وزارت اطلاعات در امور بین‌المللی و نیز یک عضو هیأت مذاکره‌کننده در پرونده اتمی این رژیم بود. او عضو هیأت ظریف در گفتگوهای اتمی رژیم بوده ولی وقتی که به آلبانی آمد یک شبکه تروریستی تشکیل داد تا علیه سازمان مجاهدین خلق ایران دست به‌عملیات تروریستی بزند

در ماه مارس امسال دولت و پلیس آلبانی یک طرح بزرگ تروریستی را فاش کرد که اطلاعات رژیم ایران در سفارتش در آلبانی طراحی کرده بود. آنها قصد داشتند در مارس گذشته در جشنهای نوروزی یک خودرو انفجاری بزرگ را در مقابل مقر سازمان مجاهدین خلق در تیرانا منفجر کنند. این طرح کشف شد و دو تن از عوامل اطلاعات رژیم ایران از آلبانی اخراج شدند. در آوریل امسال ادی راما نخست‌وزیر آلبانی گفت دولت آلبانی در همکاری با کشورهای اروپایی در مقابل طرحهای تروریستی رژیم ایران می‌ایستد.

همانگونه که شما در گزارشتان اشاره کردید رژیم ایران سفارت خانه‌هایش را در تمامی کشورهای اروپایی به پایگاهی برای اجرای عملیات تروریستی علیه سازمان مجاهدین خلق تبدیل کرده است.

رژیم ایران بالاترین مسئولان اطلاعاتی‌اش را به آلبانی فرستاده و همان‌طور که دیدیم یکی از عناصر وزارت اطلاعات این رژیم به‌نام اسداله اسدی به دو نفر از عناصر اطلاعات رژیم مواد منفجره تحویل داده تا برای انفجار گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس در ماه ژوئن مورد استفاده قرار دهد. الآن دغدغه این رژیم همانا حضور مجاهدین خلق در داخل ایران است چرا که نقش آنها در تظاهرات و اعتراضات داخل ایران روشن است.

 

تمامی سفارتهای رژیم ایران در اروپا مرکز جاسوسی و تروریسم است

اسکای نیوز: معمولاً اعضای یک سفارتخانه افراد وزارت‌خارجه هستند آیا این معقول است که عناصر اطلاعاتی برای سفارتخانه بکار گرفته شود؟ آیا دولتهای حوزه بالکان به این حقیقت پی برده‌اند که رژیم ایران به چنین اعمالی دست می‌زند؟

حسین داعی الاسلام: بله این رژیم تمامی سفارتخانه‌هایش را در اروپا به‌خصوص در آلبانی به لانه‌های جاسوسی تبدیل کرده. یعنی محمد نیا را به‌عنوان سفیر در آلبانی تعیین کرده او قبلاً معاون وزیر اطلاعات بوده است.بله همان‌طور که شما هم گفتید این یک کار معمول رژیم ایران است یعنی اغلب اعضای سفارتخانه‌های رژیم ایران در اروپا یا از عناصر وزارت اطلاعات یا سپاه قدس هستند که در این سفارتخانه‌ها کار می‌کنند.یعنی سفیر رژیم و نفرات همراه او امنیت کشورها را به خطر میاندازند چرا که عملیات تروریستی را طراحی می‌کنند و اینکار را از سال ۲۰۱۶تا کنون انجام داده‌اند. مثلاً همین محمد نیا اقدام به تأسیس شبکه‌ای در آلبانی کرده و عناصر آلبانیایی را هم استخدام می‌کند. از کشورهای دیگر اروپایی هم عناصر دیگری به آلبانی می‌آورد همان‌طورکه عناصری هم تحت عنوان اعضای سابق مجاهدین خلق را به استخدام خود در می‌آورد تا به‌عملیات تروریستی مبادرت کنند. همچنین با هدف شیطان‌سازی و دروغپردازی در روزنامه‌ها و مطبوعات و رسانه‌های دیگر علیه مجاهدین خلق می‌پردازند که همه اینها زمینه‌سازی برای انجام عملیات تروریستی است.

اسکای نیوز: منظور شما اینست که وجود این عناصر اساساً برای تروریسم است و نه تجارت و غیره.

حسین داعی الاسلام: بله همین‌طور است و این موضوع را کمیسیون امنیت شورای ملی مقاومت ایران نیز تابه‌حال در اطلاعیه‌های مفصل این موضوعات را حول فعالیتهای سفرا و عناصر سفارتخانه‌های رژیم آخوندی چه در آلبانی و چه در کشورهای دیگر تشریح کرده است مثلاً محمد نیا در همین آلبانی شبکه‌هایی را تشکیل داده واز لندن فردی را به‌نام خدابنده و همسرش آن سینگلتون که به مزدوری معروفند به آلبانی آورده است که کارشان نشر اکاذیب علیه مجاهدین خلق و درج این اکاذیب در رسانه‌ها مثلاً در الجزیره انگلیسی یا کانال بی‌بی سی ۴یا در روزنامه گاردین و غیره است.

تمامی اینها توسط وزارت اطلاعات رژیم علیه سازمان مجاهدین خلق تدوین و توسط سفارتخانه‌های آن منتشر می‌شوند چرا که رژیم ایران، سازمان مجاهدین خلق را تهدید اصلی خود می‌داند و وضعیت خیابانهای ایران گواه این واقعیت است.

اسکای نیوز: چرا رژیم ایران مثل آنچه که بقیه کشورهای می‌کنند از آلبانی نمی‌خواهد که مجاهدین در لیست تروریستی هستند و درخواست کند که آنها را تحویل بدهند بقول معروف از در خانه وارد شوند اگر هدف آنها شما هستید؟

حسین داعی الاسلام: رژیم ایران این در را کوبیده اما این سیاست شکست خورده. همین هفته قبل خامنه‌ای در تلویزیون رژیم ظاهر شد و به عناصر رژیم هشدار داد که مجاهدین خلق بالاترین تهدید این رژیم هستند و برای سرنگونی این رژیم برنامه‌ریزی کرده‌اند. بنابراین سیاست مماشات و کوبیدن درها حداقل در بعضی از کشورهای اروپایی به پایان رسیده است.

ما اقدام دولت آلبانی را یک گام ضروری و شجاعانه به‌شمار می‌آوریم کما این‌که معتقدیم تمامی کشورهای اروپایی وخانم موگرینی باید سیاست قاطعی را باید علیه رفتار رژیم ایران اتخاذ کنند.

همان‌طورکه خانم مریم رجوی هم اعلام کردند اگر حقوق بشر در داخل ایران برایتان مهم نیست لااقل بفکر امنیت کشورهای خودتان باشید. در فرانسه، در هلند،در کشورهای دیگر اروپایی یعنی باید تمامی دیپلماتهای رژیم ایران و عواملش را از کشورهای اروپایی اخراج کنند.

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4505fdb9-e964-45fd-a056-13a64826ba10"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات