728 x 90

شکاف میان آخوندها و مهره‌های حکومتی بر سر سرکوب وحشیانه مردم

مهسا امینی
مهسا امینی

نفرت عظیم اجتماعی از قتل مهسا امینی و سرکوب وحشیانه مردم توسط نیروهای سرکوبگر و گشت کشتار خامنه‌ای، باعث وحشت و شکاف میان آخوندها و مهره‌های حکومتی در درون رژیم شده است.

آخوند کاشانی، کارشناس تلویزیون حکومتی به گشت ارشاد هشدار داد که «دارید ضد انقلاب تولید می‌کنید، وسط شهر علیه نظام انتحاری تولید می‌کنید،‌ چرا یک غلط کردم درست و حسابی نمی‌گویید!».

 

آخوند محمد اشرفی اصفهانی: «گشت ارشاد» باید هرچه سریع تر منحل شود

باید این مسائل حل شود و اینجا نباید رودربایستی به خرج داد؛ باید قاطعانه با عوامل این مسائل برخورد شود.

باید عوامل این قضیه کاملا شناسایی شده و با آنها برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد؛ نه فقط زیانی حرف بزنیم، شعار بدهیم و بعد هم رها کنیم، مثل هواپیمای اوکراینی که تعدادی از مردم عزیز جان خودشان را از دست دادند.

آیا نسبت به سارقین و قاتلین چنین برخوردی می‌شود؟! وقتی با خانمی که چهار تار موی او پوشیده نیست بخواهند این طور برخورد کنند، واقعا کار زشت و زننده ای است و هیچ قابل توجیه نیست.

 

مسعود پزشکیان: در کشور ما دختر مردم را بخاطر چهار تار مو می‌گیرند و بعد مرده او را تحویل می‌دهند

الان بعد از چهل سال انقلاب مگه میشه شیعیان امام حسین این وضعیت زندگی رو داشته باشند؟

در این حکومت یک عده می‌خورند، یک عده می‌برند، یک عده می‌دزدند، یه عده تخلف می‌کنند و بعد هم اسم دین بر ماست؟!

در کشور ما دختر مردم را بخاطر چهار تار مو میگیرند و بعد مرده او را تحویل میدهند.

خدا به ما و به بچه های ما رحم کنه.

 

مصطفی محقق داماد: جامعه‌ای که رانت و اختلاس دارد، نهی از منکر در آن معنای دیگری می‌یابد

مصطفی محقق داماد درباره مرگ مهسا امینی و مسئولیت حاکمیت در این زمینه نوشت:

در وقوع این حوادث به دنبال خاطی گشتن و حتی به مجازات خاطیان رده‌های پایین بسنده کردن نه درد و سوز عمومی را تسکین می‌بخشد و نه امیدی به عدم تکرار نظیر آن ایجاد می کند.

درحادثه ننگین زندان کهریزک سال ۸۸ به رغم وقوع جنایتی هولناک و ننگین سرانجام به مجازات چند مباشر ضعیف منتهی شد و اسباب اقوی نه تنها معفو بلکه برخی در مقامات برتر منصوب شدند.

در جامعه ای که فساد و سوء استفاده و رانت و اختلاس و ارتشا هر روز خبرش حتی از رسانه ملی به گوش می رسد و ارقامش حیرت‌آور است ،به یقین نهی از منکر معنای دیگری می‌یابد و موارد اهمی خواهد یافت./اطلاعات

 

«محمود صادقی» عضو سابق مجلس ارتجاع در حساب توئیتری خود نوشت: «مهسا امینی پر کشید و فرصت اعتراف اجباری را از قاتلانش گرفت. لعنت ابدی بر شما باد.»

 

جلال رشیدی کوچی عضو مجلس ارتجاع: گشت ارشاد باعث‌ ایجاد خشم و نفرت در جامعه شده. حتی زنان با حجاب ما نیز از این دو قطبی ایجاد شده ناراحت هستند و خواستار اصلاح این روش هستند./عصرایران

 

کیهان خامنه‌ای نوشت: این ماجرا و رسوایی دروغ‌پردازان یک بار دیگر این سؤال مهم را مطرح می‌کند که آیا دستگاه قضا قصد برخورد با کسانی که بدون سند و با اهداف مغرضانه یا خودنمایی آرامش روانی جامعه را هدف می‌گیرند و مثلاً نظام را به دروغ به شکنجه یک دختر جوان متهم می‌کنند ندارد؟

 

آخوند مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت:

دستورهائی که برای پیگیری مرگ این دختر ۲۲ساله کردستانی صادر شده‌اند، همگی ناظر بر روشن ساختن چگونگی حادثه و چرائی مرگ او هستند. این اقدام هم لازم است ولی با انجام آن، ریشه این قبیل حوادث خشکانده نمی‌شود.

تردیدی نیست که آن یک یا چند نفر خاطی گشت ارشاد باید مجازات شوند ولی خطای آنها را نباید به حساب کل نیروی انتظامی گذاشت.

 

جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی عضو مجلس ارتجاع: فقط طالبان با شهروندانش این کار را می‌کند
عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع در اعتراض به قتل جنایتکارانه مهسا امینی گفت: فقط طالبان با شهروندانش این کار را می‌کند.

اگر نتوانستند مردم را در ۴دهه ارشاد کنند پس در ۲۰دقیقه‌ که با کتک بازداشت میکنند هم نمی‌توانند.

موضوع درگذشت مهسا امینی فقط یک نمونه از بازداشتی‌ها بود منجر به آن اتفاق تلخ شد که رسانه‌ای گردید در حالیکه روزانه ده‌ها اخبار و گزارشات داریم که گشت‌ارشاد افراد را با بی‌حرمتی، هتک حرمت و با آثار شدید روحی و روانی فراوان بر خانواده‌ها بازداشت می کنند و حرفشان این است که ما کار خودمان را می کنیم شما قانون را اصلاح کنید./ سایت حکومتی دیده بان ایران

وی در گفتگو با رسانه‌های حکومتی، با تاکید بر اینکه کسانی نیاز به ارشاد دارند که امنیت مردم و کشور را به خطر می‌اندازند نه مردم، به عملکرد گشت ارشاد اعتراض کرد و گفت: اینکه نمی‌شود هر کس در خیابان دست زن و بچه مردم را بگیرد و ببرد سوار ون کند و بگوید ارشادش می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ارشاد کسی نیاز دارد که اختلاس‌ها را می‌بیند و اقدامی نمی‌کند. ارشاد کسی نیاز دارد که حقوق آشکار ملت را به اسم اسلام تضییع می‌کند. ارشاد کسی نیاز دارد که چهره اسلام را در جهان فاتحه می‌خواند و رفتاری می‌کند که حیثیت ایران در جهان لکه‌دار شود. آن کسی نیاز به ارشاد دارد که در حال سیاه کردن چهره کشور در جهان است و آن را به عنوان نظام ضد حقوق بشری معرفی می‌کند. این افراد نیاز به ارشاد دارند، نه مردمی که در کوچه و خیابان همراه خانواده قدم می‌زنند.

مگر هر کسی می‌تواند وقتی مردمی را دیدید که حجاب او بر اساس استاندارد آنها نبود، دستش را بگیرد و ببرد داخل ون و بعد ببرد داخل مرکز پلیس؟ گفت: اسم این امنیت اجتماعی و کشورداری و حکومت‌داری نیست. کجای جهان چنین رفتاری وجود دارد؟ شما یک کشور را جز طالبان به من نشان بدهید که این رفتار را با شهروند خود انجام می‌دهد. نمی‌شود الگوی رفتاری ما با شهروندان‌مان در این کشور طالبان باشد.

 

معین‌الدین سعیدی، عضو مجلس ارتجاع:

 این بار، یک بار برای همیشه موضوع گشت ارشاد باید تعیین و تکلیف شود. رئیسی می‌گفت گشت ارشاد برای مدیران راه می‌اندازد اما به جای آن، الان شاهد چنین فجایعی هستیم./سایت حکومتی انتخاب

 

معصومه ابتکار: فیلم مهسا امینی در ساختمان وزرا تقطیع شده بود

تلاش کردیم گشت ارشاد جمع شود، اما زور دولت نمی‌رسید. فیلمی که از لحظه مرگ منتشر شد، کاملا تقطیع شده بود لذا انتشار آن بیشتر سوال ایجاد کرد. بی‌اعتمادی و عدم پذیرش سخنان پلیس از سوی مردم واقعا ناراحت کننده است. مسائل زیادی هست که در فیلم مشخص نیست. مثلا تصاویر بیمارستان با تصاویری که منتشر شد، همخوانی ندارد./رویداد۲۴

 

حسین علایی سرکرده اسبق سپاه : آیا روش‌هایی مثل «گشت اجبار» اسلامی و دینی است؟

با چنین شیوه هایی بعضی از مردم به یاد رفتارهای خشن رضاشاه می افتند که با پلیس و امنیه چادر را از سر زنان ایرانی می کشید.

فاجعه کهریزک و ماجرای ستار بهشتی را همه به یاد دارند. همچنین فیلم مادری که جلوی خودروی گشت اضلال را گرفته و فریاد می زد که دخترم مریض است فراموش شدنی نیست! 

حال باید پرسید آیا عملکرد گشت اجبار باعث افزایش علاقه خانم‌ها به پوشش بهتر شده است یا بعضی را به واکنش متقابل و به مخالفت با پوشش اجباری واداشته است؟/ جماران

 

عباس عبدی: 

شاید برخی طرفداران وضع موجود گمان کنند که ماجرای پیش آمده برای خانم مهسا امینی بیش از اندازه بزرگ شده است و احتمالا آن را توطئه رسانه‌ای بدانند. ولی واقعیت این نیست. او را به دلیلی به بازداشتگاه وزرا بردند که می‌تواند شامل حداقل نیمی از زنان و دختران این کشور شود.

این اتفاق به ‌صورت مصنوعی بزرگنمایی نشده است، همه کسانی که در خانواده و نزدیکان‌شان زنان و دخترانی را دارند که بالقوه ممکن است دچار این مشکل شوند و سر از وزرا درآورند، ترسیده‌اند و این بسیار جدی است.

در این چند روز کسانی از این واقعه اظهار تاسف کرده و نگران شده‌اند که در گذشته چنین واکنشی را نداشتند. پس مساله بسیار جدی‌تر از آن است که بخواهند آن را توطئه رسانه‌ای دیگران قلمداد کنند.

گرچه اين روايت اگر درست و دقيق باشد، باعث تاسف خواهد بود كه بدانيم شنيده و پذيرفته نمي‌شود. چرا؟ به اين علت بسيار ساده كه ما هنوز نزد فرزندان‌مان شرمنده هستيم كه چرا خبر رسمي سقوط هواپيما را باور كرديم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a71eabf-93c3-4ed9-a635-a9603ad4beb5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات