728 x 90

شورای امنیت ملی کاخ سفید: هیأتهای آمریکا و اسراییل در مورد موضوع رژیم ایران به‌طور مفصل و در جزییات تبادل نظر کردند

کاخ سفید - عکس از آرشیو
کاخ سفید - عکس از آرشیو

شورای امنیت ملی کاخ‌سفید روز ۲دی۱۴۰۰ در بیانیه‌یی ضمن اشاره به ملاقات جیک‌ سالیوان مشاور امنیت ملی باید با مقامات اسراییلی اعلام کرد: هیأتهای آمریکا و اسراییل در مورد موضوع رژیم ایران به‌طور مفصل و در جزییات تبادل نظر کردند. سولیوان بر عزم قطعی دولت آمریکا برای رویارویی با تهدیدات رژیم ایران در قبال کشورهای منطقه و صلح و امنیت جهانی تأکید کرد. وی هم‌چنین اطمینان داد که دولت آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد رژیم ایران به سلاح هسته‌یی دست پیدا کند.

جیک‌سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس‌ جمهور آمریکا پس از دیدار با مقام‌های اسراییل اعلام کرد: ما در مورد محدود بودن زمان مذاکرات اتمی با رژیم ایران، که چند هفته بیشتر نیست، صحبت کردیم.

به گزارش رویترز که این خبر را مخابره کرده است، سولیوان افزود: پشت درهای بسته صحبت بر سر این محدوده زمانی بود که طولانی نیست. مسائل مربوط به اقدامات عملیاتی نیز بهتر است هم‌چنان در گفتگوهای خصوصی میان آمریکا و اسراییل باقی بمانند.

رویترز افزود: سولیوان به نخست‌وزیر اسراییل گفت دو کشور برای اتخاذ یک استراتژی مشترک در برخورد با رژیم ایران در نقطه‌عطف مهمی قرار دارند.

 

اکسیوس اول دیماه نوشت: جیک‌ سالیوان در سفر به اسراییل سه سناریو محتمل را در رابطه با برنامه اتمی رژیم ایران ترسیم کرد. این سه سناریو عبارتند از:

۱-رسیدن به توافق متابعت کامل از برجام طی چند هفته آینده، که البته سولیوان در مورد این گزینه ابراز تردید کرد

۲- «انجماد در مقابل انجماد» که عبارت است از یک توافق مقدماتی برای متوقف کردن ادامه پیشبرد برنامه اتمی رژیم ایران. البته نخست وزیر و مقامات اسراییل با این گزینه به‌شدت مخالفند.

۳-شکست مذاکرات اتمی و در نتیجه، گزینه فشار و تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران

 

 

 

در همین حال، الگماینر در آمریکا روز اول دی نوشت: رئیس‌جمهور اسراییل در مراسم فارغ‌التحصیلی خلبانان نیروی هوایی این کشور گفت: رژیم ایران یک بمب ساعتی است که اسراییل و خاورمیانه را تهدید می‌کند. تهدید اتمی رژیم ایران با توافق یا بدون توافق باید برای همیشه خنثی شود. نمی‌توان اجازه داد که این رژیم به تواناییهای تسلیحات هسته‌یی دست یابد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f845d13a-e896-4a30-8c51-b3528ab188de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات