728 x 90

شورای امنیت ملل متحد سه تن از سرکردگان حوثی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

کمیته تحریم‌های قطعنامه ۲۱۴۰ شورای امنیت سه تن از سرکردگان حوثی وابسته به رژیم ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه می‌کند.

سایت سازمان ملل روز ۱۹آبان نوشت: در ۹نوامبر ۲۰۲۱، کمیته شورای امنیت که بر اساس قطعنامه ۲۱۴۰ (مورخ سال۲۰۱۴) تأسیس شد، افزوده شدن موارد ذکر شده در زیر به فهرست تحریم‌های افراد و نهادهای مشمول اقدامات اعمال شده توسط قطعنامه‌های ۲۱۴۰ (۲۰۱۴) و ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت را تصویب کرد. این قطعنامه‌ها بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب شده است.

این افراد عبارتند از:

۱- صالح مسفر صالح الشاعر، سرلشکر، «متولی قضایی» اموال و سرمایه‌های متعلق به مخالفان حوثیها

وی به‌عنوان "دستیار وزیر دفاع برای لجستیک" حوثی‌ها، به حوثی‌ها در دستیابی به تسلیحات قاچاق کمک کرد. به‌عنوان «متولی قضایی» که مستقیماً در تصرف گسترده و غیرقانونی دارایی‌ها و نهادهای متعلق به افراد خصوصی تحت بازداشت حوثی‌ها یا افرادی که مجبور به پناه بردن به خارج از یمن شده‌اند، دخیل است... .

۲- محمد عبدالکریم الغماری، سرلشکر، رئیس ستاد کل حوثی‌ها...

وی بعنوان رئیس ستاد کل ارتش حوثی‌ها، نقش اصلی را در سازماندهی تلاشهای نظامی حوثی‌ها ایفا می‌کند که مستقیماً صلح، امنیت و ثبات یمن از جمله در مارب را تهدید می‌کند. و هم‌چنین نقش رهبری در حملات فرامرزی به عربستان سعودی ایفا می‌کند. عکس برای درج در اعلامیه ویژه INTERPOL موجود است... .

۳- یوسف المدانی، سرلشکر: فرمانده منطقه پنجم نظامی حوثی‌ها

وی یکی از رهبران برجسته نیروهای حوثی و فرمانده نیروها در حدیده، حجه، المحویت، و ریمه، یمن است - صلح، امنیت و ثبات یمن را تهدید می‌کند. در سال۲۰۲۱، المدنی مسئول هدف قرار دادن تهاجمی مارب بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbce9edb-cc62-4888-92fa-22a08ba12419"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات