728 x 90

شهریه مدارس دبستان به ۶۰میلیون تومان رسید؛ خانواده‌ها به مدارس غیرانتفاعی روی آوردند

شهریه مدارس دبستان به ۶۰میلیون تومان رسید
شهریه مدارس دبستان به ۶۰میلیون تومان رسید

شهریه مدارس برای دبستان به ۶۰میلیون تومان رسید، خبرگزاری نیروی تروریستی قدس چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت با اذعان به «بی‌کیفیتی مدارس دولتی» و رو آوردن مردم به مدارس غیرانتفاعی نوشت: «شهریه‌های درخواستی برخی مدارس غیرانتفاعی برای مهر ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه همراه بوده و همین موضوع موجب شگفتی و البته سردرگمی خانواده‌ها شده است؛ برخی مدارس شهریه ۶۰، ۵۳ و ۵۰میلیون تومانی برای ثبت‌نام در دبستان دارند!. در حالی که پیش از این شهریه دوره متوسطه به ۴۰ یا ۵۰میلیون تومان می‌رسید، اما هم‌اکنون شهریه دوره ابتدایی رکورد عجیبی زده است».

 

این خبرگزاری البته عمداً این واقعیت را نادیده می‌گیرد که آموزش تا پایان مقطع دبیرستان، رایگان است، همان‌گونه که بهداشت و درمان هم برای عموم ایرانیان رایگان است، و طلبکاری از وزارت آموزش و پروزش که چرا شهریه ۴۰ – ۵۰میلیون تومانی را به ۶۰میلیون تومان افزایش داده است، یک کلاهبرداری مضاعف و کمک به همان وزارت‌خانه غارتگری است که دهها میلیون تومان شهریه از دانش‌آموزان ابتدایی می‌گیرد.

البته روشن است که وجود مواردی از قبیل آموزش و پرورش رایگان و بهداشت و درمان رایگان آن قانون اساسی ضدمردمی رژیم هم تماماً ناشی از دجالگریهای اولیه آخوندها برای فریب مردم و در هراس از نیروهای انقلابی، وارد قانون اساسی شده و گرنه که از ابتدا هم رژیم هیچ نیتی برای آموزش و درمان فرزندان این میهن نداشته و جز نقشه قتل‌عام بچه‌های ایران، هدف دیگری ندارد. هدفی که با مقابله جوانان این سرزمین اکنون به چالش بود و نبود رژیم تبدیل شده است.

یکی از والدین که در جست‌وجوی مدرسه غیرانتفاعی است، درباره شهریه عجیب برخی مدارس می‌گوید: «سال گذشته فرزندم را با شهریه ۲۲میلیون تومانی در پایه اول دبستان ثبت‌نام کردم اما مدرسه برای سال تحصیلی آینده، ۳۶میلیون تومان شهریه اعلام کرده است و تازه می‌گویند قطعی نیست! با توجه به شهریه بالا، تصمیم گرفتم مدرسه را تغییر بدهم، اما شهریه سایر مدارس باعث شگفتی بیشتر شد، به اغلب دبستانهای منطقه ۷ مراجعه کردم و برخی مدارس شهریه ۶۰، ۵۳ و ۵۰میلیون تومانی برای ثبت‌نام در پایه دوم دبستان داشتند؛ این هزینه باید برای یک سال پرداخت شود و دوران تحصیل ۱۲سال، آیا واقعاً خانواده‌ها توان پرداخت این شهریه‌های عجیب را دارند؟»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39a445ce-ab90-4570-8df5-58e0eb1a6c84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات