728 x 90

شهرهای قرمز کرونایی از ۵۷ به ۱۲۰، نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ افزایش یافت و شهرهای آبی از ۱۰۶ به ۵۰ کاهش یافت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

شهرهای قرمز کرونایی از ۵۷ به ۱۲۰، نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ افزایش یافت و شهرهای آبی از ۱۰۶ به ۵۰ کاهش یافت

  •  ایسنا: در ۳۰ استان افزایش بستری بیماران کرونایی بارز است. در۲۳استان موارد فوتی صعودی است. بیم سه رقمی شدن فوتی‌ها وجود دارد
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: وزارت بهداشت دچار یک بی‌حسی شده و من غیر از اعلام چند آمار که اساس آن اشتباه است چیزی ندیدم
  • دانشگاه پزشکی مشهد: بیماران بدحال در ICU بیمارستانهای استان خراسان رضوی بیش از ۷۳درصد افزایش یافت
  • مرکز بهداشت کرمانشاه: موارد مثبت ۸۰درصد افزایش داشته، فوتیها هم افزایش یافته، اما افزایش چشمگیر هفته‌های آتی خواهد بود
  • دانشگاه پزشکی تبریز: بیش از ۵۲درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت می‌شود اما پیش از این به پنج درصد هم نمی‌رسید 

خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: «موج هفتم کرونا در حال پیشروی است و ۳۰استان در هفته ۱۲۷ همه‌گیری کرونا افزایش بارز موارد بستری را گزارش کرده‌اند. هم‌چنین در ۲۳استان هم موارد فوت ناشی از کووید۱۹ روندی صعودی داشته است. تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۵۷ به ۱۲۰شهر، تعداد شهرهای نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲شهر، شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۹ به ۱۶۶ و تعداد شهرهای آبی از ۱۰۶ به ۵۰شهر کاهش یافته‌اند. میزان فوت نیز به ۴۰ تا ۵۰درصد رسیده است و هم‌چنان بیم سه رقمی شدن فوتی‌ها وجود دارد» (ایسنا ۹مرداد ۱۴۰۱).

حمید سوری عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «مرگ‌هایی که تأیید می‌شود کسانی هستند که تست کرونای آنها مثبت شده است، تعدادی هستند که فوت می‌کنند و دلایل مرگشان مواردی مانند ایست قلبی گفته می‌شود، بدون این‌که این افراد تست شده باشند، میانگین تست در روزهای اخیر چیزی حدود ۱۵هزار بوده است که برای یک کشور ۸۵ میلیونی یعنی هیچ و شوخی است. اتفاقات پیش‌رو در خصوص اپیدمی نگران‌کننده است مانند بازگشایی مدارس، بازگشت حجاج و زائران اربعین حسینی که می‌تواند مواجهه را افزایش دهد، ضمن این‌که ما تصویر روشنی از واریانت‌های (سویه) غالب در کشور نداریم، بنابراین به‌نظر می‌رسد روند ابتلا هم‌چنان افزایشی باشد. شرایط عجیب است، انگار وزارت بهداشت در مدیریت اپیدمی دچار یک بی‌حسی شده است و واکنش نشان نمی‌دهد، من از آنها غیر از اعلام چند آمار که اساس آن اشتباه است چیزی ندیدم» (خبرآنلاین ۹مرداد ۱۴۰۱).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «با افزایش مراجعان سرپایی و بستری کرونایی در خراسان رضوی، شمار بیماران در بخش‌های ICU بیش از ۷۳درصد افزایش یافت» (ایرنا ۹مرداد ۱۴۰۱).

در کرمانشاه، رئیس مرکز بهداشت گفت: «موارد مثبت کرونا نسبت به اوایل تیرماه حدود ۸۰درصد افزایش داشته است. فوتیها هم در روزهای اخیر افزایش یافته، اما افزایش چشمگیر آن در هفته‌های آتی خود را نشان می‌دهد» (ایسنا ۸مرداد ۱۴۰۱).

در آذربایجان شرقی، دانشگاه پزشکی تبریز اعلام کرد: بیش از «۵۲درصد نمونه‌های گرفته شده مثبت می‌شود که پیش از این به پنج درصد هم نمی‌رسید. هر چه نمونه‌ٔ بیشتری هم برداریم، موارد مثبت بیشتری شناسایی می‌شود» (ایسنا ۹مرداد ۱۴۰۱).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «۵۸درصد تستهای کرونا مثبت بودند که این آمار بیانگر بروز روند افزایشی بیماران است. آمار بیماران سرپایی، بستری و فوتی در استان کاملاً صعودی است» (ایسنا ۹مرداد ۱۴۰۱).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ مرداد ۱۴۰۱ (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3970f2df-1645-4bd5-b865-89dbf0ee7623"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات