728 x 90

شمار مبتلایان به کرونا در جهان، از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است

کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

شمار مبتلایان به کرونا در جهان، از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است. دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تعداد جان‌باختگان این بیماری بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار نفر شده است.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان روز یکشنبه مجدداً نسبت به‌گسترش سریع نوع جدید کرونا در انگلستان هشدار داد و گفت که برنامه‌های سفر و مهمانی برای میلیونها انگلیسی باید لغو شود. دولت انگلستان مناطق بیشتری از کشور را مشمول شدیدترین نوع محدودیتها اعلام کرد. ۲۴ میلیون نفر که ۴۳درصد جمعیت انگلستان را تشکیل می‌دهند مشمول این محدودیتها هستند.

در همین حال روز یکشنبه رئیس کمپانی آسترازنکا (AstraZeneca) که در همکاری با دانشگاه آکسفورد به‌دنبال ساخت واکسن کرونا بودند اعلام کرد با تصحیح فرمول این واکسن، کارآیی آن را که ۷۰درصد بود به‌۹۵ درصد ارتقا داده‌اند که به‌این ترتیب در ردیف واکسنهای ساخت کمپانی‌های فایزر (Pfizer) و مدرنا (Moderna) قرار می‌گیرد.

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه واکسن اسپوتنیک۵ (Sputnik V) را تزریق خواهد کرد. برنامه تزریق واکسن در روسیه با اولویت سالمندان اجرا می‌شود. از روز دوشنبه ۸ دیماه، شهروندان بالای ۶۰ سال می‌توانند برای تزریق واکسن درخواست کنند.

وزیر بهداری آلمان اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی یک میلیون و سیصد هزار دوز واکسن در سراسر آلمان توزیع خواهد شد و از اول ژانویه، میزان توزیع ۷۰۰هزار در هفته خواهد بود. به این ترتیب در ابتدای سال۲۰۲۱ متوسط روزانه توزیع و تزریق به ۱۰۰هزار دوز در روز می‌رسد. جمعیت آلمان نزدیک به ۸۴ میلیون نفر است.

آلبانی یک پزشک متخصص برجسته دیگر را در اثر کرونا از دست داد. دکتر سالی باتسو (Sali Baco) متخصص اعصاب و روانپزشکی سال‌ها مدیریت بهداشت عمومی در الباسان (Elbasan) و ریاست پلی‌کلینیک این شهر را به‌عهده داشت.

تاکنون ۳۰ پزشک در آلبانی به‌دلیل ابتلا به‌ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد در ۲۴ساعت گذشته از ۲۱۶۵ تست کرونا حدود ۲۳ درصد مثبت بوده و ۴۹۹ نفر جدید، مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز طبق آمار رسمی ۱۰نفر به‌شمار جان‌باختگان افزوده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3701e61c-974b-46d3-9af3-9221bcd38b8d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات