728 x 90

شمار قربانیان کرونا بیش از ۲۳۰۰نفر است

اطلاعیه دبیرخانه  شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

ادامه پنهان‌کاری، دروغپردازی و تناقض‌گویی توسط رژیم بر ابعاد جانکاه فاجعه می‌افزاید

 

در حالیکه رژیم آخوندی به پنهان‌کاری در مورد ضایعات و آمار جانباختگان کرونا ادامه می‌دهد، سازمان مجاهدین خلق ایران اعلام کرد که شمار قربانیان در ۱۱۵شهر در ۳۰استان از ۲۳۰۰نفر فراتر رفته است. در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۳۰۰تن از هموطنانمان در تهران و شهرهای زاهدان، گنبد، قم، آبادان، ساوه، ورامین، قرچک، شهرری، کاشان، اصفهان، رشت، هشتپر، رضوانشهر، آستانه، مشهد، کاشمر، بیرجند، ساری، قائمشهر، بابل، جان سپردند.

 

ادامه پنهان‌کاری، دروغپردازی و تناقض‌گویی توسط رژیم آخوندی بر ابعاد جانکاه فاجعه می‌افزاید. محمد حسین قربانی نماینده وزیر بهداشت رژیم در گیلان صبح امروز در یک گزارش محرمانه به دفتر خامنه‌ای اعلام کرد شمار قربانیان در این استان تا روز یکشنبه به ۴۰۸تن رسیده که شامل ۶پزشک است. وی بعدازظهر امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی تعداد قربانیان را در گیلان ۲۰۰نفر اعلام کرد در حالی‌که ساعتی قبل از آن معاون وزیر بهداشت گفت تعداد فوت در کل کشور ۱۹۴نفر است. وی البته استان مازندران را به لیست استانهای بحرانی اضافه کرد.

 

علیرضا رحیمی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع که اظهاراتش توسط خبرگزاری حکومتی ایسنا در تاریخ ۱۷اسفند منتشر شد، گفت: «چرا شیوع کرونا در قم تحت‌الشعاع انتخابات مجلس پنهان شد؟ چرا شهر قم برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور قرنطینه نشد؟».

 

علی نجفی خوشرودی، نماینده مجلس رژیم از مازندران گفت: «وضعیت شیوع کرونا در استان مازندران به‌ویژه شهرستان بابل به وضعیت بغرنجی رسیده است... سه بیمارستان بزرگ بابل گنجایش پذیرش بیماران جدید را ندارند و کمبود امکانات اولیه برای پیشگیری و فقدان تجهیزات و برخی اقلام دارویی مشکلات مردم را مضاعف کرده است».

 

در استان گلستان الزامات بهداشتی بسیار کمیاب است و مردم در مضیقه هستند. تمام بیمارستانها پر شده است. سالن نمایشگاه بین الملی استان را برای انتقال بیماران به این محل به بیمارستان صحرایی تبدیل کرده‌اند. بسیج و سپاه در کوچه‌ها و خیابان‌ها تحت عنوان ستاد مبارزه با کرونا برای مقابله با اعتراضات مردم گشت می‌زنند.

 

شرایط وخیم زندان اوین از یک فاجعه انسانی دیگر خبر می‌دهد. شمار قابل توجهی از زندانیان سیاسی از علائم بالینی کرونا مانند سرفه‌های شدید و تب بالا رنج می‌برند اما هیچ اقدامی برای درمان و قرنطینه کردن آنها به‌عمل نیامده است. وضعیت به‌گونه‌یی است که نگهبانان از ترس آلوده شدن به ویروس وارد سلولها برای سر شماری روزانه نمی‌شوند و از پشت در سر شماری می‌کنند. از امکانات بهداشتی و ضدعفونی هیچ خبری نیست. کیت آزمایش کرونا وجود ندارد. به زندانیان گفته شده باید خودشان مواد بهداشتی مورد نیاز را از بیرون زندان خریداری کنند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸اسفند ۱۳۹۸(۸مارس۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b92d3a54-7b1d-4e4a-91c3-431e0bd763d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات