728 x 90

حمله نیروهای سرکوبگر دولتی و شبه نظامی به میدان خلانی و وثبه - بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر + فیلم

این خبر تکمیل می‌شود.

 

  • بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر
  • تجاوزات مجرمانه به‌ متحصنان در ناصریة و استانهای بپاخاسته

متحصنان قهرمان در میدان حبوبی در شهر ناصریه، عصر یکشنبه ۲۶ژانویه ۲۰۲۰(۶بهمن ۹۸) مورد تعرض فجیع‌ترین انواع سرکوب و ضرب ‌و شتم شدید از سوی نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان مسلح ِ جنایتکار قرار گرفتند. این نیروها در ساعات پایانی شب با بکارگیری سلاح های سبک و متوسطه اقدام به‌ شلیک گلوله‌های جنگی ِ انبوه روی تظاهرکنندگان صلح‌جو در میدان حبوبی در ناصریه کردند. آنها در یک تلاش شکست‌خورده، قصد داشتند به‌تحصنها در این شهر دلاور پایان دهند، این حمله منجر به‌شهادت و جراحت ۲۹نفر از انقلابیون و به‌آتش کشیدن دهها چادر شد که متحصنان و مقاومین در این میدان در آن مستقر بودند، ارتکاب چنین قتل‌عامی علیه بی‌گناهان، فقط با همدستی فاسدین در منطقه سبز به‌همراه شبه‌نظامیان موجود در این منطقه که تظاهرات به‌اصطلاح (باز پس‌گیری حاکمیت) را هدایت می‌کردند، انجام گرفته است. این تظاهرات برای ابراز وفاداری به‌رژیم ا یران بود.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر این اعمال جنایتکارانه‌ٔ وحشی و ضدانسانی، علیه مردم ناصریه و در تمامی میدانهای تحصن در استانهای به‌پاخاسته و نیز در میدان تحریر توسط شبه‌نظامیان وابسته به‌ احزاب فرقه‌گرای حاکم را که مردم آنها را از شروع تظاهرات در اول اکتبر ۲۰۱۹مردود شمردند، قویاً محکوم می‌کند و مسئولیت کامل این جنایات را متوجه دولت و احزاب و شبه‌نظامیان آن می‌داند. این کمیته روی پافشاری تظاهرکنندگان مبنی بر تکمیل مسیر مشروع شان و افزایش تظاهرات و تحصن‌ها تا تحقق کامل خواسته‌های مردم عراق که همانا سرنگونی رژیم سهمیه‌ای فرقه‌گرای شکست‌خورده با تمامی ارگانهای مجریه و مقننه است تأکید می‌کند، این رژیم با تن‌دادن کامل به‌ حاکمان ایران و چپاول سرمایه‌های عراق و هدر دادن ثروتهای حاکمیت عراق را از بین برده است.

شکوه و جاودانگی از آنِ شهدای انقلاب اکتبر.. بهبودی عاجل برای مجروحانمان و آزادی مفقودین از زندانهای شبه‌نظامیان.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر

 

عصر امروز نیروهای سرکوبگر و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به قیام کنندگان در میدان وثبه و خلانی بغداد با گاز اشک آور و باتون حمله کردند.

حمله نیروهای سرکوبگر دولتی و شبه‌نظامی به‌میدان خلانی و وثبه -۷بهمن۹۸

حمله نیروهای سرکوبگر دولتی و شبه‌نظامی به‌میدان خلانی و وثبه -۷بهمن۹۸

 

حمله نیروهای سرکوبگر دولتی و شبه‌نظامی به‌میدان خلانی و وثبه -۷بهمن۹۸

حمله نیروهای سرکوبگر دولتی و شبه‌نظامی به‌میدان خلانی و وثبه -۷بهمن۹۸

 

  • جزئیاتی از قیامهای مردم عراق علیه دست‌نشاندگان ولایت فقیه در شهرهای ناصریه، بغداد، کربلا نجف، قادسیه و المثنی
  • مردم ناصریه به‌جای چادرهای به‌آتش کشیده شده توسط وحوش در میدان تحصن برای قیام‌کنندگان ساختمانهای مستحکم می سازند

 

روز دوشنبه و در پی سلسله تظاهرات و درگیرهای روزهای قبل در ناصریه در استان ذیقار، بار دیگر سیل جوانان و هزاران تن از مردم به‌میدان شتافتند تا در مقابل حملات وحوش خامنه‌ای و آتش زدن چادرهای تحصن در میدان حبوبی، از فرزندان شورشگر و قیام‌کنندگان ناصریه حمایت کنند.

 

نیروهای سرکوبگر حکومتی و وحوش خامنه‌ای کشنبه شب با لباس‌شخصی و با ماشینهای شهری به‌میدان حبوبی حمله کرده و به‌روی متحصنان با گلوله‌های جنگی آتش گشودند و تعدادی از چادرهای تحصن را به‌آتش کشیدند. در جریان یورش وحشیانه وحوش، دست کم دوتن از قیام‌کنندگان شهید و دهها تن مجروح شدند.

مردم ناصریه روز دوشنبه به‌جای چادرهای به‌آتش کشیده شده اقدام به‌بنای ساختمانهای مستحکمی برای متحصنان کردند.

 

آنها هم‌چنین اقدام به‌ جمع‌آوری کمکهای مالی برای فرزندان قیام‌کننده‌شان کردند تا خسارات وارده بر محل تحصن را جبران و قیام خود را استمرار ببخشند.

 

قیام‌کنندگان عراقی در ناصریه به‌منظور جلوگیری از رسیدن شبه‌نظامیان به‌میدان حبوبی با مسدود کردن پلهای این شهر، پلها را به‌کنترل خود درآوردند.

 

یک تحلیگر عراقی روز دوشنبه در این باره گفت: حمله شبه‌نظامیان به‌میدان حبوبی در ناصریه بخشی از تلاشهای مأیوسانه رژیم ایران در عراق برای دفاع از طرح توسعه‌طلبانه است که بر اثر قیام مردم عراق به‌خطر افتاده است

 

خبرگزاری رویترز در مورد درگیریهای روز یکشنبه ناصریه به‌نقل از شاهدان نوشت: تظاهر کنندگان دو خودروی نیروهای امنیتی را در مرکز شهر ناصریه آتش زدند و صدها نفر دیگر از آنان یک پل کلیدی در این شهر را در کنترل خود درآوردند.

 

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت:

در بغداد نیز تظاهر کنندگان روز یکشنبه اقدام به‌پرتاب کوکتل مولوتوف و سنگ به‌طرف نیروهای امنیتی کردند. این واکنش آنها به‌شلیک گلوله‌های جنگی و نارنجکهای گاز اشک‌آور بود.

یک تظاهر کننده به‌رویترز گفت « ما به‌دلیل این‌که آرمانی داریم تظاهرات می‌کنیم. مقتدی صدر و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند نظر ما را تغییر دهد»

 

روز دوشنبه در بغداد نیروهای سرکوبگر حکومتی و حوش خامنه‌ای بار دیگر به‌ تظاهرات‌کنندگان در میدان خلانی حمله کردند که با مقاومت جوانان شورشی مواجه شدند.

در کربلا دانشجویان در حمایت از قیام، تظاهرات بزرگی برگزار کردند.

در استانهای نجف، قادسیه و المثنی نیز اعتصاب و تظاهرات علیه حاکمان فاسد و دست‌نشاندگان ولایت فقیه در عراق ادامه دارد. کارکنان پالایشگاه سماوه در همبستگی با قیام اعتصاب کرده و این مرکز را به‌تعطیلی کشاندند.

 

به‌دنبال شکست ضدتظاهرات روز جمعه که مقتدی صدر و بر اساس اوامر رژیم آخوندی آن را کارگردانی کرده بود، اسعد الناصری از چهره‌های جریان صدر که در سال ۲۰۱۵ امام جمعه کوفه بود، از مقتدی صدر جدا شد و به‌ قیام‌کنندگان پیوست.

اسعد الناصری در توئیتر خود نوشت: عشق به‌عراق وناصریه و انقلابیون، عمامه‌ام را به‌زمین می‌زنم، من با مردم عراق بودم،هستم و در کنار آنها باقی خواهم ماند.

وی در پاسخ به‌تهدیدهای مقتدی صدر وعواملش اضافه کرد: خواهشمندم مرا سریع‌تر تصفیه فیزیکی کنید چرا که اشتیاق دارم به‌شهداء بپیوندم.

 

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در اطلاعیه شماره ۱۷۶درباره فشارها و تهدیدهای مزدوران و دست‌نشاندگان ولایت فقیه که به‌ویزه از جانب آخوند مقتدی صدر برای برچیدن چادرهای تحصن در میدان تحریر صورت می‌گرفت، دی اطلاعیه‌یی با تیتر « مجبورکردن برخی از متحصنان به‌ عقب‌نشینی از میدانهای تظاهرات» نوشت: «این اقدام در راستای طرح پایان دادن به‌تظاهرات است. کسانی فرمان آنرا دادند که می‌خواستند حمله نظامی را تسهیل کنند، واین، بعد از شکستشان در موج سواریها به‌ویژه بعد از آن بود که مردم عراق تظاهرات کذایی میلیونی! آنها را به‌شکست کشاندند. همان عراقیان شریفی که در نزدیکی اتاق عملیات سرکوب تظاهرات درکراده و تأسیس شده توسط قاسم سلیمانی، فریاد اعتراض سردادند. جنایت به‌آتش کشیدن چادرهای متحصنان دربصره و دستگیری صدها تن از تظاهر کنندگان فقط و فقط دلیلی بر این توطئه است».

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق در ادامه می‌نویسد: «براستی که آنها از این امر غافل بودند که مردم عراق فراتر از هر جریانی در عراق هستند و مردم عراق و جوانان انقلابی‌شان بر خواسته‌های خود مُصر هستند. جوانان انقلاب اکتبر دهها چادر را به‌جای تعداد کمی که از میدان تحریر برچیده بودند برپا کردند. با سرازیر شدن موج دانشجویانی که شاهرگ انقلاب هستند، تمامی محاسبات رژیم ایران و دم و دنبالچه‌های آن در عراق درهم خواهد ریخت».

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد:

روز دوشنبه در بسیاری از شهرهای جنوب عراق تظاهرات ادامه یافت و تظاهر کنندگان در مقابل نیروهای امنیتی که قصد پایان دادن به‌تظاهرات را داشتند ایستادند.شاهدان به‌ رویترز گفتند تظاهر کنندگان در ناصریه روز دوشنبه یک دفتر پلیس را تسخیر کردند و حداقل پنج خودرو را که داخل آن پارک بود به‌آتش کشیدند و محل را ترک کردند.

شاهدان عینی رویترز گفتند تظاهر کنندگان در ناصریه روز دوشنبه شروع به‌ساختن بناهای غیرموقت با استفاده از آجر برای جایگزینی چادرهای آتش زده شده در جریان حمله گروه‌های مسلح کردند.

 

کمکهای مردمی ناصریه برای ساختن مجدد میدان حبوبی بعد از آتش زدن این میدان توسط نیروهای وابسته به‌رژیم ایران.

مردم و جوانان ناصریه امروز بعد از حمله شبه‌نظامیان و لباس شخصیهای وابسته به‌رژیم آخوندی به‌ خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند. مردم برای ساختن و راه‌اندازی مجدید میدان حبوبی، کمکهای مالی خود را به‌ قیام‌کنندگان اهدا کردند.

در دیوانیه دانشجویان در حمایت از قیام‌کنندگان تظاهرات کردند.

در دیالی دانشجویان بار دیگر به‌ خیابان‌ها آمدند و از قیام جوانان عراق حمایت کردند.

در کربلا دانشجویان تجمع کردند و حمایت خود را از انقلاب عراق اعلام کردند.

دیالی - تظاهرات دانشجویان دانشگاه تقنیه الوسطی در حمایت از قیام مردم عراق

تظاهرات مردم ناصریه در میدان حبوبی

  • خبرنگاران رویترز: دوشنبه صبح درگیریها در مرکز بغداد از سر گرفته شد و نیروهای امنیتی به‌طرف تظاهر کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند.
  • تظاهرات روز دوشنبه در بسیاری از شهرهای جنوب عراق ادامه داشت.
  • تظاهرات‌کنندگان در ناصریه یک دفتر نیروهای امنیتی را اشغال کردند و حداقل پنج خودرو نیروهای سرکوبگر را به‌آتش کشیدند.
  • رویترز: تظاهر کنندگان در ناصریه شروع به‌ساختن بناهایی با استفاده از آجر برای جایگزینی چادرهای به‌آتش کشیده شده، کردند.
  • قیام‌کنندگان عراقی شب گذشته با نیروهای حکومتی و شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم آخوندی درگیر شدند و با آنها به‌ جنگ و گریز پرداختند.
  • اسکای نیوز: در ناصریه در جریان حملهٔ افراد مسلح به‌منظور آتش‌زدن چادرهای متحصنان، یک نفر کشته و دهها تن مجروح شدند.

 

مردم و جوانان انقلابی ناصریه بعد از حمله شب گذشته مزدوران و شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم ایران به‌میدان حبوبی آمدند و اقدام به‌ جمع‌آوری چادرهای سوخته و راه‌اندازی مجدد میدان شدند.

مردم حاضر در صحنه اقدام به‌ جمع‌آوری کمک مالی برای ساختن و خرید الزامات مورد نیاز میدان تظاهرات شدند.

شب گذشته شبه‌نظامیان وابسته به‌رژیم با خودروهای شخصی اقدام به‌ آتش زدن چادرها و شلیک مستقیم به‌مردم حاضر در میدان شدند، که باعث کشته شدن یکی از جوانان به‌نام عبادی حسن زوی شد.

به‌دنبال سلسله تظاهرات قیام‌کنندگان عراقی در شهرهای بپا خاسته عراق روز یکشنبه ۶بهمن۹۸، علیه حکومت دست‌نشانده ولایت فقیه، امشب ساعت ۲۳۰۰به‌وقت محلی، بسیجیان، مزدوران و مأموران لباس‌شخصی رژیم آخوندی به‌میدان حبوبی محل تجمع قیام‌کنندگان در ناصریه با انواع سلاحها و گاز اشک‌آور حمله کردند و چادرهای میدان حبوبی را به‌آتش کشیدند.

به گفته شاهدان:

  • افراد مسلح با خودروهای شخصی از چهار جهت به‌ میدان حبوبی حمله کردند.
  • تظاهرات‌کنندگان از مردم استان ذی‌قار درخواست کمک کردند.
  • برق میدان حبوبی قطع شده و هنوز صدای شلیک به‌ گوش می‌رسد.
  • افراد عشیره آل ازیرج هم‌اکنون سلاح به‌دست گرفته و برای حفاظت از قیام‌کنندگان در میدان حبوبی روانه شدند.
  • عناصر مسلح حتی مغازه‌های اطراف میدان حبوبی را به‌آتش کشیدند.
  • میدان حبوبی توسط عناصر مسلح محاصره شده است و امکان ورود آمبولانس داده نمی‌شود.
  • همراه با افراد مسلح نیروهای پلیس به‌سوی تظاهرات کنندگان شلیک می‌کنند.

 

قیام‌کنندگان ناصریه مستقر در میدان حبوبی خودروهای شخصی عناصر مسلح را شناسایی کرده و از آنها فیلمبرداری کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f4fafdb-e817-4134-9781-63d746700bea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات