728 x 90

شصت و پنجمین روز جنگ غزه - زنگ خطر در مورد وضعیت انسانی «آخرالزمانی» در غزه

جنگ در غزه
جنگ در غزه

شصت و پنجمین روز جنگ غزه در این صفحه به روز می‌شود.

 

سی.ان.ان: آمریکا هیچ مهلتی برای پایان دادن به عملیات علیه حماس در غزه مشخص نکرده است

سایت سی.ان.ان یکشنبه ۱۹ آذر نوشت: یک مقام اسراییلی می‌گوید آمریکا هیچ مهلتی برای پایان دادن به‌عملیات علیه حماس در غزه مشخص نکرده است.

تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسراییل گفت: ایالات متحده هیچ ضرب‌الاجلی به اسراییل برای تکمیل عملیات نظامی علیه حماس در غزه مشخص نکرده است.

او گفت: «آنها می‌دانند که در موقعیتی نیستند که به ارتش اسراییل بگویند برای رسیدن به اهداف چقدر زمان نیاز دارد. موضوع خوب این است که آنها اهداف مشابهی دارند... . درست است که فرض کنیم ما نمی‌توانیم این را در هفته ارزیابی کنیم، و من مطمئن نیستم که بتوان آن را در ماهها ارزیابی کرد».
سی.ان.ان قبلاً گزارش داده بود که به‌گفته چندین مقام ارشد دولتی آمریکایی آنها انتظار دارند عملیات اسراییل برای هدف قرار دادن انتهای جنوبی نوار چند هفته به طول بینجامد و احتمالاً تا ژانویه به یک استراتژی با شدت کمتر و بیش از حد محلی سازی شده که شبه‌نظامیان و رهبران خاص حماس را هدف قرار می‌دهد، چند هفته طول بکشد...

او گفت: «فکر نمی‌کنم که (یحیی) سینوار (رهبر حماس در غزه) متوجه این بود که ارتش اسراییل در داخل غزه به هر نقطه‌ای که بخواهد می‌رسد و بیش از ۷۰۰۰تروریست را می‌کشد».

 

خبرگزاری فرانسه: حکم اعدام برای کودکان در غزه 
حدود ۱.۹میلیون نفر از ۲.۴میلیون نفر غزه آواره شده‌اند.
آنها که از خروج از قلمرو باریک منع شده‌اند، رفح را در نزدیکی گذرگاه با مصر به یک اردوگاه وسیع تبدیل کرده‌اند.
آژانس کودکان سازمان ملل روز شنبه گفت که نزدیک به یک میلیون کودک به اجبار آواره شده‌اند.
با تشدید جنگ در جنوب غزه، جایی که اسراییل قبلاً از غیرنظامیان خواسته بود به‌دنبال سرپناه باشند، مکانهای امن برای کودکان رو به اتمام هستند.

ادل خدر از یونیسف گفت: «آنها اکنون بیشتر و بیشتر به سمت جنوب رانده می‌شوند و به مناطق کوچک و پر ازدحام بدون آب، غذا یا حفاظت می‌روند و آنها را در معرض خطر ابتلا به عفونتهای تنفسی و بیماریهای منتقله از طریق آب قرار می‌دهد». او افزود «محدودیتها و چالشهایی که برای ارسال کمکهای انسانی به نوار غزه و در سراسر نوار غزه اعمال می‌شود، حکم اعدام دیگری برای کودکان است»... .

 

خبرگزاری فرانسه: مردم سراسر نوار غزه روز شنبه به بیمارستانها پناه بردند
مردم سراسر نوار غزه با وجود گزینه‌های کمی برای ایمنی، روز شنبه به بیمارستانها پناه بردند.
در شمال شهر غزه، یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که هزاران نفر در بیمارستان الشفاء پناه گرفته‌اند، بیمارستانی که دیگر کار نمی‌کند و در پی حمله ماه گذشته اسراییل بخشی از آن تخریب شده است.

صدها چادر موقت که از پارچه و پلاستیک ساخته شده بود، حیاط و باغ بیمارستان را در میان دیوارهای فرو ریخته پر کرده است...
در مرکز غزه، مقامات بهداشتی حماس روز شنبه اعلام کردند که ۷۱جسد طی ۲۴ساعت به بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلاح Deir al-Balah رسیده است.

مقامات بهداشتی گفتند و در جنوب این قلمرو، ۶۲جسد به بیمارستان ناصر در خان یونس رسیده است.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در بیمارستان، کودکی را روی برانکارد موقت و دیگرانی را دید که روی زمین منتظر مراقبت بودند، در حالی که آتش‌نشانان بیرون سعی داشتند ساختمانی در حال سوختن را که در اثر حمله اسراییلی‌ها در حال سوختن بود، خاموش کنند.

بوشرا خالدی Bushra Khalidi از مؤسسه حقوق‌بشری آکسفام گفت این وضعیت «فقط یک فاجعه نیست، بلکه آخرالزمانی است»...

 

رویترز روز ۱۹آذر نوشت: پس از این‌که ایالات متحده از وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل برای محافظت از متحد خود در برابر درخواست آتش‌بس استفاده کرد، اسراییل به ساکنان مرکز شهر اصلی جنوبی غزه، خان یونس، دستور داد تا از مرکز شهر جنوبی غزه، خان یونس، خارج شوند و طول این منطقه را یک‌شبه کوبید... .

 

سرنگون کردن دو پهپاد حوثیها در دریای سرخ

آسوشیتدپرس روز یکشنبه نوشت: نیروی دریایی فرانسه اعلام کرد که ناو فرانسوی لانگودوک Languedoc در دریای سرخ شنبه شب دو پهپاد را که از یک شهر بندری تحت کنترل حوثی‌ها  مستقیم به سمت آن می‌آمدند، را سرنگون کرد. در این بیانیه اشاره نشده است که آیا نیروی دریایی فرانسه ارزیابی کرده است که ناوچه این کشور هدف پهپادها بوده است یا خیر.

 

آسوشیتدپرس روز یکشنبه نوشت: ارتش اسراییل می‌گوید که ۹۷سرباز اسراییلی در حمله زمینی به غزه کشته شده‌اند.

 

دولت آمریکا با فروش نزدیک به ۱۴هزار گلوله تانک به اسراییل موافقت کرد
وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت جو بایدن، با فروش اضطراری نزدیک به ۱۴هزار گلوله تانک به ارزش بیش از ۱۰۶میلیون دلار به اسراییل موافقت کرده است.

طبق این گزارش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، عصر جمعه به‌خاطر «وضعیت اضطراری»، فروش فوری مهمات را در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده دانست و کنگره را از این فروش مطلع کرده است.

وزارت‌خارجه آمریکا با استفاده از اختیارات «اضطراری»، فروش این مهمات برای بررسی و گرفتن تأییدیه به کنگره نخواهد رفت. چنین تصمیماتی بی‌سابقه نیست، و دولتهای آمریکا زمانی که نیاز فوری به تحویل تسلیحات باشد با استفاده از چنین گزینه‌یی تاییدیه کنگره را دور می‌زنند.

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه خود تصریح کرده است: «ایالات متحده به امنیت اسراییل متعهد است و کمک به اسراییل برای توسعه، آمادگی و حفظ قابلیت دفاع قدرتمند از خود این کشور برای منافع ملی آمریکا حیاتی است».

 

خبرگزاری فرانسه: خشونت هم‌چنین در کرانه باختری اشغالی توسط اسراییل افزایش یافته است، جایی که وزارت بهداشت اعلام کرد سه نفر در روز شنبه کشته شدند.
ارتش اسراییل پیش‌تر گفته بود که از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس، ۲۲۰۰نفر را در کرانه باختری دستگیر کرده است که ۱۸۰۰نفر از آنها اعضای حماس هستند.

 

خبرگزاری فرانسه: تبادلات آتش منظم بین اسراییل و جنبش حزب‌الله لبنان که از حمایت ایران حمایت می‌شود، ترس از درگیری منطقه‌یی گسترده‌تر را افزایش داده است.
ارتش اسراییل اعلام کرد روز شنبه پس از «شلیک پرتابی» نامشخص از لبنان، از جمله با جتهای جنگنده، تلافی کرد.
نیروهای سازمان ملل اعلام کردند که یک مواضع حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان روز شنبه بدون تلفات مورد حمله قرار گرفت و افزود که به‌دنبال بررسی منبع آتش است.

 

 خبرگزاری فرانسه: در تل آویو، برخی از اسراییلی‌ها تظاهراتی را برای صلح برگزار کردند.
صدها نفر دیگر در میدانی که به‌عنوان میدان گروگانها شناخته می‌شود گردهم آمدند و با تابلوهایی که حاوی پیام‌هایی مانند «به ما اعتماد می‌کنند تا آنها را از جهنم بیرون بیاوریم»، خواستار اقدام برای نجات گروگانهای دست حماس شدند...

 

خبرگزاری فرانسه:  اسراییل روز شنبه اعلام کرد ۱۳۷ اسیر در خاک فلسطین باقی مانده‌اند.

 

خبرگزاری فرانسه: نیروهای اسراییلی به داخل جنوب غزه پیشروی می‌کنند
شهر غزه، سرزمینهای فلسطینی- نیروهای اسراییلی روز یکشنبه به سمت جنوب غزه، جایی که صدها هزار غیرنظامی در جستجوی سرپناهی از بمبارانها و درگیریهای شدید با شبه‌نظامیان حماس گریخته‌اند، پیشروی کردند.

گروه‌های امدادی زنگ خطر را در مورد وضعیت انسانی «آخرالزمانی» در سرزمین فلسطین به صدا درآورده‌اند و هشدار داده‌اند که غزه در آستانه سلطه بیماری و گرسنگی است.
حماس روز یکشنبه گفت که اسراییل یک سری حملات بسیار خشونت آمیز را انجام داده و شهر جنوبی‌خان یونس و جاده از آنجا به رفح در نزدیکی مرز با مصر را هدف قرار داده است.
یک منبع نزدیک به حماس و مبارزان فلسطینی جهاد اسلامی به خبرگزاری فرانسه گفت که هر دو گروه روز یکشنبه در درگیری شدید با نیروهای اسراییلی در نزدیکی‌خان یونس شرکت داشتند. یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه از حملات در این منطقه خبر داد...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/341ff219-32d4-4e0c-aa9f-7fcdc6efcf48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات