728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۳۸

شصت و سومین روز قیام، تظاهرات در مراسم خاکسپاری و بزرگداشت شهیدان قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۳۸

شصت و سومین روز قیام، تظاهرات در مراسم خاکسپاری و بزرگداشت شهیدان قیام،

خیزش مردم بوکان و سنندج، ادامه اعتصاب سراسری بازار در تهران و شهرهای مختلف

پنجشنبه ۲۶آبان در شصت و سومین روز قیام سراسری، مراسم خاکسپاری و بزرگداشت شهیدان در بوکان، سنندج، سقز، کامیاران، شیراز و اصفهان با حضور گسترده مردم و با شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» برگزار شد.

در بوکان مراسم خاکسپاری شهدای روز ۲۵آبان این شهر از جمله سالار مجاور و محمد حسن‌زاده با شرکت گسترده مردم برگزار شد. پاسداران برای سرکوب شرکت کنندگان، در تپه‌های اطراف تک‌تیرانداز و نیرو مستقر کرده بودند و برای متفرق کردن مردم به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور مبادرت کردند اما جوانان دلیر به سوی پاسداران یورش بردند و آنها را وادار به فرار کردند. محمد حسن‌زاده که شب گذشته به‌شهادت رسید، در آخرین یادداشت‌اش در اینستاگرام نوشته بود: «شاید امروز روز آخر زندگیم باشه، برای خوشبختی ملت».

مردم غیور بوکان پس از مراسم در خیابانهای شهر تظاهرات کرده و ساختمان شهرداری را تسخیر کردند و خودرو و محل یکی از مزدوران را به آتش کشیدند. جمعیت بزرگی از مردم مهاباد برای شرکت در مراسم این شهیدان از ساعات اولیه صبح امروز به بوکان رفتند. مردم جاده بوکان مهاباد را مسدود کردند و راه نیروهای سرکوبگر را بستند.

پیکر شهید قیام دانیال پابندی نوجوان ۱۷ساله اهل سقز ساعت ۳ بامداد امروز مخفیانه توسط پاسداران دفن شد. مردم سقز امروز بر مزار شهیدشان حاضر شده و پاکوبان با خواندن سرود «ای شهیدان» یاد این شهید را گرامی داشتند.

مردم سنندج در مراسم چهلم چهار شهید قیام در آرامستان «بهشت محمدی» تظاهرات بزرگی با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مادر گریه نکن ما قول می‌دهیم انتقامش را بگیریم» و «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، برگزار کردند و با مأموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند. جوانان شورشگر سنندج با روشن کردن آتش خیابان را بستند و بنر بزرگ خامنه‌ای را به آتش کشیدند. معاون سیاسی امنیتی استاندار رژیم در کردستان اعلام کرد در جریان ناآرامیهای امروز سنندج سرگرد حسن یوسفی، از نیروهای انتظامی استان کردستان به دست مردم کشته شد» (خبرگزاری فارس سپاه پاسداران ۲۶آبان)

مردم کامیاران مراسم یادبود شهید قیام برهان کرمی را با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر بسیجی» و «مرگ بر سپاهی» برگزار کردند. در شیراز مراسم خاکسپاری شهید قیام میلاد خوشکلام برگزار شد. مردم اصفهان مراسم چهلم شهید قیام، احمد شکراللهی را تبدیل به تظاهرات ضدحکومتی کردند.

بازاریان برای سومین روز متوالی در تهران، مشهد، یزد، گرگان، مرودشت، تبریز، کرمانشاه، اصفهان، اراک، سنندج، بابل، صومعه سرا، نجف آباد، سرپل‌ذهاب، جوانرود، دهکلان، بانه، سقز، کامیاران، مریوان، مهاباد، پیرانشهر، بوکان، اشنویه، راسک، سردشت، مبارکه، شهرکرد، کرمان، بجنورد، همایونشهر، بوشهر، خرم‌آباد، قزوین، بندرعباس، بابل، گرگان و... دست به اعتصاب زدند. در مشهد مأموران سرکوبگر بازاریانی را که اعتصاب کرده بودند وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در متروی تهران جوانان فریاد «مرگ بر کل نظام» سر دادند. تهرانسر تهران و شهر درود شاهد تجمع و تظاهرات مردم با شعار مرگ بر دیکتاتور بود. جوانان شورشگر در سمیرم خودروی امام جمعه را به آتش کشیدند، در زنجان و یزد پایگاه بسیج ضدمردمی را با کوکتل مورد تهاجم قرار دادند، در سربندر ماهشهر نماد میدان بسیج را آتش زدند.

در سرابله جوانان با روشن کردن آتش خیابان‌ها را به تسخیر خود درآوردند و اداره مخابرات شهر را که شب گذشته از ساختمان آن به سمت مردم تیراندازی شده بود تسخیر کردند. در ماسال گیلان مردم با شعار «نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» تظاهرات کردند. در خوراسگان کشاورزان محروم تظاهرات کردند. شب گذشته تا نزدیک صبح در فلکه بابایی قزوین بین مردم و نیروهای رژیم درگیری بود. جوانان کیانشهر تهران یک مرکز بسیج را به آتش کشیدند.

ساعت ۲ بامداد امروز در کوی دانشگاه تهران دانشجویان با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «اونی که چلاقه قاتل شاهچراغه» دست به اعتراض زدند و امروز دانشجویان دانشگاههای یزد، محقق اردبیلی اردبیل تظاهرات کردند. دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود به‌یاد شهید زاهدان خدانور لجه‌ای و حمایت از مردم زاهدان، تجمع کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ آبان ۱۴۰۱ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea8b5dfc-c928-4a20-b605-fd7e85f46fa9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات