728 x 90

شرکت متا: افشای تلاشهای هکرهای رژیم ایران برای مداخله در انتخابات آمریکا

شرکت متا
شرکت متا

شرکت متا، شرکت مادر فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس آپ، روز جمعه دوم شهریور در یک پست وبلاگی اعلام کرد که تلاشهایی برای هک حساب‌های واتس آپ مقامات دولتهای بایدن و ترامپ را شناسایی کرده که وابسته به گروهای هکری رژیم ایران است.
شرکت متا این تلاشها را به‌عنوان «یک دسته کوچک از فعالیت‌های احتمالی مهندسی اجتماعی در واتس‌اپ» توصیف کرد که شامل حساب‌هایی بود که خود را به‌عنوان پشتیبانی فنی سرویس‌های قدیمی مانند ای‌او‌ال، گوگل، یاهو و مایکروسافت معرفی کرده بودند.
شرکت متا این تلاشهای هکری را به گروه هکری «تهدید پیشرفته ۴۲» نسبت داد، گروهی که به‌طور گسترده با یکی از واحدهای اطلاعاتی نظامی ایران مرتبط است و به قرار دادن نرم‌افزارهای نظارتی روی تلفنهای همراه قربانیان خود معروف است. این نرم‌افزارها به هکرها امکان ضبط تماس‌ها، سرقت پیام‌های متنی و فعال کردن دوربین‌ها و میکروفون‌ها به‌صورت مخفیانه را می‌دهد.
افشای این تلاشهای هکری رژیم ایران در حالی اعلام شد که هفته گذشته نیز شرکت اوپن ای‌.آی از شناسایی و انهدام برخی حساب‌های مرتبط با رژیم ایران که قصد اخلال در انتخابات آمریکا را داشتند، خبر داده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3e18bc7-6601-463b-b386-e64e3b266631"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات