728 x 90

شبکه مخفی تامین قطعات پهپادهای ساخت ایران در کانادا

قطعات پهپادهای ساخت ایران
قطعات پهپادهای ساخت ایران

شرکت کانادایی بمباردیه، مستقر در ایالت کبک کانادا جزئیات جدیدی درباره قطعات پهپادهای ایرانی افشا کرده است. این پهپادها در جنگ اوکراین توسط روسیه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. بر اساس اعلام این شرکت کانادایی، قطعات به کار رفته در پهپادهای ایرانی توسط هیچ‌یک از شرکت‌های دارای مجوز به ایران فروخته نشده است. مقامات کانادایی در حال بررسی این اطلاعات جدید هستند.

شرکت کانادایی بمباردیه اعلام کرد: در ردیابی بخشی از مسیر قطعه‌ای به کار رفته در موتور پهپادهای ایرانی، مشخص شد که این قطعه توسط هیچ‌یک از توزیع‌کنندگان مجاز این شرکت به ایران یا روسیه فروخته نشده است. بر اساس این گزارش، همین امر نشان می‌دهد که یک زنجیره در سایه و مخفی، تأمین و انتقال این قطعات را انجام داده است.

بنا بر اعلام شرکت بمباردیه، این اطلاعات و نتایج این تحقیقات به مقامات مربوطه منتقل شده است و آنان اکنون در حال بررسی موضوع هستند.

در عین‌حال این شرکت کانادایی جزئیاتی از آنچه که به دست آورده است را منتشر کرده است، اقدامی که می‌تواند نتایج تحقیقات و بررسی‌های در حال انجام را به خطر بیاندازد.

بر اساس اعلام یک شرکت بریتانیایی که در ارتباط با ردیابی منابع تسلیحاتی در مناطق جنگی تحقیق می‌کند، وجود قطعه موتور شرکت کانادایی تأیید شده است اما عملیات ردیابی و تحقیق هنوز ادامه دارد و این شرکت هنوز نمی‌تواند به‌طور قطعی ابراز نظر نماید.

این قطعه متعلق به پهپاد ایرانی موسوم به مهاجر-۶ است که توسط نیروهای اوکراینی در ماه سپتامبر سرنگون شده است. پس از بررسی‌ها، مشخص شده است که این قطعه متعلق به یک شرکت اتریشی، از مجموعه‌ٔ شرکت کانادایی مستقر در کبک است.

شرکت کانادایی بمباردیه، هم‌چنین، اعلام کرده است که موتورهای ساخت این شرکت برای هواپیماهای غیرنظامی طراحی شده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d13b75b6-138f-4c3a-b1f4-aad1587d90e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات