728 x 90

شاخ و شانه کشیدنهای فراشباشی وزارت‌خارجه حکومت آخوندی درباره خلع‌سلاح پیشمرگان و گروهها و احزاب کرد ایرانی + سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین
سخنگوی مجاهدین

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم جنایتکار آخوندی در مورد حضور گروه‌های کرد ایرانی در اقلیم کردستان عراق تهدید کرد که اگر عراق تا روز ۲۸شهریور اقدام به اخراج گروه‌های مسلح ایرانی از اقلیم کردستان نکند، رژیم آخوندی وارد عمل خواهد شد.

کنعانی: ... میان جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق توافقی در این ارتباط شکل گرفت بر اساس توافق دولت عراق متعهد شده که تا پایان شهریورماه جاری مشخصاً تا بیست و هشت شهریورماه جاری بر اساس تفاهم و توافق اولاً گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه‌طلب در خاک عراق و در منطقه اقلیم کردستان عراق را خلع‌سلاح کند، دوم این‌که اینها رو از پادگانهای نظامی که در آنجا ایجاد کردند خالی بکند و این پادگانها رو تعطیل بکنه در اینها را بر اساس توافق به اردوگاههایی که دولت عراق در نظر گرفته منتقل بکند این تعهد دولت عراق است. بر اساس اطلاعاتی که هم ما داریم دولتی عراق مفاد این تفاهم را برای اجرا به مقامات اقلیم کردستان عراق ابلاغ کرده ما بر اساس توافق منتظر هستیم که این توافق اجرایی بشود موعد بیست و هشت شهریورماه همان‌طور که مقامات ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد

نسبت به امنیت ما سهل‌انگاری نخواهیم کرد بعد از پایان این موعد دولت جمهوری اسلامی ایران در صورت عدم اجرای توافق به مسئولیت‌های خود در چارچوب تأمین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران عمل خواهد کرد. (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۶شهریور). 

 

سخنگوی مجاهدین در این باره گفت:

شاخ و شانه کشیدنهای فراشباشی وزارت‌خارجه حکومت آخوندی درباره خلع‌سلاح پیشمرگان و گروهها و احزاب کرد ایرانی و تعطیل قرارگاههای آنها در اقلیم کردستان عراق قبل از هر چیز مانند سال گذشته برای حفظ نظام در برابر قیام و آببندی کردن کردستان ایران از این بابت است.

برچسب‌های تروریستی و تجزیه طلبی نیز در یک صد سال سلطنت و ولایت رنگ باخته و هیچکس را نمی‌فریبد.

رژیم با فشار به حکومت دست‌نشانده عراق و مزدورانش در حاکمیت عراق فرصت را برای این تهدیدها مغتنم شمرده و به‌خصوص در سالگرد قیام قصد بهره‌برداری و سرکوب دارد.

سخنگوی مجاهدین افزود: شایسته‌ترین جواب برای رژیم سرکوبگر ضدایرانی و کردکش آخوندی، جنگ صد برابر با کانون‌های آتش و قیام در شهرها و مناطق کردستان و در سراسر ایران است.

از سوی دیگر اقلیم کردستان عراق نیز باید تهدیدهای رژیم ایران را به ملل متحد و جامعه بین‌المللی کشانده و آنرا از اساس باطل و بی‌اثر سازد. هر گونه تن‌دادن به خواست‌های دیکتاتوری تروریستی حاکم بر ایران که دخالت‌های آن در عراق و همه کشورهای منطقه نیازمند تشریح و توضیح نیست، فاشیسم دینی را تشجیع و جری‌تر می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3633d8b9-9316-4427-be9f-fcfd2d6494e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات