728 x 90

سیزدهمین روز اعتصاب کارگران پروژه‌یی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیروگاهها و معادن مس

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

سیزدهمین روز اعتصاب کارگران پروژه‌یی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و نیروگاهها و معادن مس

در ۱۱۳ کارگاه و شرکت صنعتی در ۳۸شهر در ۱۳استان کشور

اخراج کارگران اعتصابی و دستگیری پیمانکارانی که از خواست کارگران حمایت می‌کنند

 

روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت، اعتصاب کارگران پروژه‌یی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیروگاهها و معادن مس، در سیزدهمین روز خود در دست‌کم در ۱۱۳کارگاه و شرکت صنعتی در ۳۸شهر در ۱۳استان ادامه یافت. اما رژیم آخوندها پاسخ این اعتراضها را در تشدید سیاست‌های ضدکارگری و سرکوب و اخراج کارگران و دستگیری پیمانکارانی یافته است که از خواست کارگران حمایت می‌کنند.

امروز خبرگزاری فارس سپاه پاسداران خبر داد: «با رصد اطلاعاتی و بررسی‌های صورت گرفته در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان بوشهر و با حمایت و اقدام قاطع دستگاه قضایی، تعدادی از پیمانکاران متخلف تأمین نیروی انسانی پروژه‌های توسعه‌ای پارس جنوبی، احضار و بازداشت شدند. دلیل اصلی بازداشت این پیمانکاران، تخلفات متعدد در حوزه کارگری، همراهی با فراخوانها و اقدامات ضد انقلاب و ایجاد اعتصابات در پروژه‌های توسعه‌ای صنعت در منطقه پارس جنوبی بوده است. بنا به پیگیریهای خبرنگار فارس، روزهای آینده نیز روند احضار و بازداشت پیمانکاران متخلف ادامه خواهد داشت».

در همین حال وزیر کار رژیم در پاسخ به این سؤال که «آیا با این میزان حقوق کارگری می‌توان زندگی هم کرد؟ گفت: واقعاً سخت است، اما با قناعت می‌توان ساخت» (روزنامه حکومتی اعتماد – ۱۳اردیبهشت). .

خبرگزاری حکومتی ایلنا در مورد اعتراضات کارگران نوشت: «کارگران گاهی چاره‌ای جز دست از کار کشیدن و اعتراض ندارند. در واقع خود مسئولان با بی‌توجهی، به اعتراضات کارگری دامن می‌زنند... . نه تنها در عسلویه که در متروی تهران هم شاهد اخراج فعالان کارگری و لیدرهای اعتراضات بودیم» (ایلنا – ۱۲اردیبهشت). .

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۳ می‌۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b68ad73-de30-41b3-8395-bdf0feb1d83e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات