728 x 90

جزئیاتی از سیر صعودی کرونا و افزایش رقم مبتلایان در ایران

کرونا - عکس از آرشیو
کرونا - عکس از آرشیو

برخلاف دروغ‌درمانیهای آخوند روحانی و مقایسه‌های شیادانه بین اوضاع کرونا در ایران و کشورهای اروپایی، و از آنجا که رژیم آخوندی امنیت نظام را بر سلامت مردم کاملاً ترجیح داده و حاضر نشده کمترین هزینه‌یی برای قرنطینه جدی و سایر تدابیر مقابله با کرونا بپردازد، ویروس کرونا و رقم مبتلایان در ایران هم‌چنان سیر صعودی دارد.

اظهارات تخصصی و آمارهای قطره چکانی کارگزارن حکومتی نیز بیانگر همین واقعیت است.

زالی رئیس ستاد حکومتی مقابله با کرونا در تهران روز ۷خرداد ۹۹ در این باره گفت:

«در ۲۴ساعت گذشته مجموعاً ۲۶۵بیمار در بیمارستانهای پذیرای کرونا در استان تهران مورد پذیرش قرار گرفتند که سهم بیماران جدید عادی ۲۰۰مورد بود که نسبت به ۲۴ساعت گذشته یک افزایش نسبی نسبتاً نشان می‌دهد و در مورد بیماران بستری در بخشهای ویژه آی.سی.یو و بخشهای مراقبتی بالغ بر ۶۵بیمار بودند که اگر این عدد را با روزهای گذشته مقایسه کنیم یک افزایش نسبی مختصری را ما در مجموع شاهد هستیم».

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد خوزستان در وضعیت قرمز است و استانهای کرمانشاه، مازندران و هرمزگان در وضعیت هشدار قرار دارند.

شیوع کرونا در خوزستان به حدی است که رژیم مجبور شد بازگشایی دانشگاههای این استان را که قرار بود روز ۱۷خرداد در راستای سیاست عادیسازی مجرمانه‌اش باز شود، منتفی کند.

بر اساس آمار قطره‌ای رسمی وزارت بهداشت رژیم، ۵۸۰تن در خوزستان به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار مبتلایان به ۱۲هزار و ۷۸۸نفر افزایش یافته است.

جان بابایی معاون وزارت بهداشت رژیم پنجشنبه ۸خرداد ۹۹ در سفر به آبادان گفت که شمار مبتلایان در خوزستان رو به افزایش است.

جان‌بابایی گفت: «خوزستان رو الآن نمیشه پیش‌بینی کرد که شرایط رو به کاهش داشته باشه چون به‌خصوص در چند روز اخیر مراسم عید فطر و بالاخره شلوغی بازار باعث شده که بالاخره انتظار داریم که مریض بستری‌شان بیشتر بشو و حتی مریضهای سرپایی هم بیشتر شود».

رئیس حکومتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۸خرداد اعلام کرد این شهر تازه وارد پیک اول کرونا شده و وضعیت بسیار بحرانی در پیش است.

آخوند حیدری، عضو خبرگان ارتجاع نیز به‌وقوع خیزشهای مردم در استان خوزستان و خارج شدن کنترل اوضاع هشدار داد و گفت: «اگر اقدام فوری صورت نگیرد، مهاجرت و کارهای بی‌حساب از طرف مردم را شاهد خواهیم بود».

در سنندج معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز ۸خرداد گفت روند ابتلا به کرونا در این استان صعودی است و خطر موج دوم و سوم شیوع کرونا وجود دارد. وی گفت: «روند عادیسازی شرایط، کردستان را با موج شدیدتری از بیماری کرونا مواجه خواهد کرد».

در ایرانشهر رئیس حکومتی دانشگاه علوم پزشکی این شهر از سیر صعودی ابتلا به کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: «ظرفیت تختهای بستری اختصاصی ویژه کرونا تکمیل و با این روند در روزهای آینده با بحران مواجه می‌شویم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/89dbf4a3-af09-4df7-a34a-ba3060883062"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات