728 x 90

سوفی روهونی نمایندهٔ مجلس فدرال بلژیک: مبادلهٔ اسدی راه را برای دیگر تلاش‌های مبادله از سوی رژیم ایران باز می‌کند

سوفی روهونی نمایندهٔ مجلس فدرال بلژیک
سوفی روهونی نمایندهٔ مجلس فدرال بلژیک

سوفی روهونی نمایندهٔ مجلس فدرال بلژیک

مبادلهٔ اسدی راه را برای دیگر تلاش‌های مبادله از سوی رژیم ایران باز می‌کند

بلژیک تسلیم باج‌گیری نفرت‌انگیز این رژیم شده است

 

به‌گزارش لوسوار بلژیک، سوفی روهونی نمایندهٔ پارلمان این کشور در مصاحبه با RTL آزادی اسدالله اسدی دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی را محکوم کرد و گفت: «بلژیک تسلیم باج‌گیری نفرت‌انگیز (رژیم) ایران شده است».

لوسوار نوشت: «(روهونی) با اشاره به درخواست‌های متعددش از دولت فدرال برای یافتن راه‌حل‌های دیگر به‌منظور آزادی اولیویه واندکاستل گفت: «ما اهرم‌های دیپلماتیک، اقتصادی و سیاسی در رابطه با (رژیم) ایران داشتیم».

اگر چه (این نمایندهٔ پارلمان) از بازگشت (واندکاستل) خوشحال است، با این وجود نگران آن است که آزادی او تحت این شرایط، تبدیل به‌یک «اهرم معامله» در برابر «رژیمی بشود که فقط قانون قاطعیت را فهم می‌کند».

روهونی هم‌چنین خواستار لغو معاهدهٔ تبادل زندانیان با (رژیم) ایران شد و گفت: «این معاهده امروز تهدیدی برای اتباع ماست (...) و این پیام را به (رژیم) ایران می‌دهد که در آینده خواهد توانست، یکی از هموطنان ما را هر طور که می‌خواهد به‌گروگان بگیرید تا در ازای آن دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهد به‌دست بیاورد».

لوسوار- ۱۱خرداد ۱۴۰۲

 

پتر ده‌روور رهبر گروه N-VA در پارلمان بلژیک، گفت: «اگر این موضوع در دست ما بود، ممکن بود پس از محکومیت اسدی تروریست اقداماتی انجام بدهیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ بلژیکی‌یی نمی‌تواند به‌آغوش آخوندها بیفتد».

تلویزیون و. ار. ت. گزارش داد: «ده‌روور گفت: «این چالش امروز همه است: چگونه می‌توانیم از ضعیف‌شدن بلژیک در آینده جلوگیری کنیم؟». به‌گفتهٔ (رهبر) N-VA، مبادلهٔ واندکاستل با اسدی در درجهٔ اول نشان‌دهندهٔ درماندگی و یک کتاب راهنما است که نشان می‌دهد «چگونه می‌توانید تروریستها را از زندان خارج کنید؟».

پتر ده‌روور هشدار می‌دهد: «اسدی‌های دیگری در ایران هستند. داستان از این قرار است که (رژیم) ایران تکنیک‌هایی برای آزاد کردن کسی دارد که در معرض خطر دستگیری در یک حمله و محکومیت توسط قوه قضاییه ما قرار می‌گیرد».

سایت و. ار. ت- ۱۱خرداد ۱۴۰۲

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b86b5c6-1f69-4219-babe-9d020c01d734"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات