728 x 90

دلخوری رژیم جنگ‌افروز از گزارش سالانه آمریکا در مورد تروریسم آخوندی و زوزه‌های وزارت‌خارجه رئیسی جلاد علیه مجاهدین

کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم
کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم

دلخوری رژیم جنگ‌افروز از گزارش سالانه آمریکا در مورد تروریسم آخوندی

و زوزه‌های وزارت‌خارجه رئیسی جلاد علیه مجاهدین:

دولت آمریکا با تسهیل تردد، ارتباط گرفتن، تأمین مالی و پناه دادن تروریست‌ها

و ایجاد بهشت امن برای رهبران مجاهدین هم‌چنان به ریاکاری خود ادامه می‌دهد

 

به‌دنبال انتشار گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد تروریسم رژیم آخوندی، سایت وزارت‌خارجه رژیم روز ۱۰ آذر ۱۴۰۲ نوشت: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش سالانه تروریسم وزارت‌خارجه آمریکا گفت؛ گزارشات سالانه کشوری آمریکا در مورد تروریسم که با دستور کار تهدیدانگاری کشورهای غیرهمسو و یا مخالف این کشور تدوین می‌شود، فاقد اعتبار و وجاهت بین‌المللی است بوده و تغییری در واقعیات مربوط به تلاش‌های واقعی کشورها برای مقابله جدی با تروریسم ایجاد نمی‌کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد، دولت آمریکا با اذعان به دست داشتن مقامات سابق این کشور در ترور قاسم سلیمانی، هم‌چنان از مسئولیت خود در پاسخگویی و نیز به عدالت سپردن جنایتکاران دخیل در این جنایت فرار می‌کند و خود را در جایگاه مدعی قرار می‌دهد.

کنعانی تأکید کرد، دولت آمریکا با تسهیل تردد، ارتباط گرفتن، تأمین مالی و پناه دادن تروریستها و ایجاد بهشت امن برای رهبران مجاهدین و دیگر گروهها برای پیشبرد برنامه‌های سیاست خارجی خود، رسماً به استفاده ابزاری از تروریسم متوسل شده و هم‌چنان به ریاکاری خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

 

خاطرنشان می‌شود وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۰آذر در گزارش سالانه خود در رابطه با فعالیت‌های تروریستی رژیم آخوندها در سال ۲۰۲۲ نوشت: رژیم ایران به حمایت از توطئه‌های تروریستی یا فعالیت‌های مرتبط با هدف قرار دادن مخالفان ادامه داد. یک آژانس اطلاعاتی بریتانیا علناً گزارش داد که حداقل ۱۰تهدید بالقوه از سوی رژیم ایران برای ربودن یا کشتن افراد در بریتانیا در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. در سال‌های اخیر، آلبانی، بلژیک و هلند همگی مقامات رژیم ایران را که در توطئه‌های تروریستی مختلف در مناطق مربوطه خود همدست بوده‌اند، دستگیر یا اخراج کرده‌اند.

در ادامه گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد تروریسم در سال ۲۰۲۲ آمده است: رژیم ایران به حمایت خود از فعالیت‌های تروریستی در سال ۲۰۲۲ ادامه داد، از جمله حمایت از حزب‌الله، گروه‌های فلسطینی لیست‌گذاری شده توسط آمریکا در کرانه باختری و غزه و گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی مختلف در بحرین، عراق و سوریه، و در سراسر خاورمیانه. نیروی قدس سازوکار اصلی ایران برای پرورش و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در خارج از کشور است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7729a0b-7204-4345-b4ad-2a2eaece9a2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات