728 x 90

سوز و گداز رئیس صدا و سیما از «ده‌ها هزار حمله» سایبری روزانه به این سازمان

حمله سایبری به صدا و سیما
حمله سایبری به صدا و سیما

سرکرده سازمان صدا و سیمای رژیم ایران در گفتگو با سالنامه حکومتی  همشهری جمعه ۵فروردین با سوزوگداز برآمده از تاثیرات این حمله سایبری می‌گوید این سازمان روزانه مورد «ده‌ها هزار حمله» سایبری قرار می‌گیرد و حمله سایبری پیشین به صدا و سیما، به‌گفته او، کاری «بسیار حساب‌شده» بود.

پیمان جبلی دراین گفتگو با اشاره به هک شبکه‌های مختلف صدا و سیما در هفتم بهمن سال گذشته و هم‌چنین حمله به پلتفرم تلوبیون این سازمان در دوازدهم بهمن، گفت: «هنوز بررسیها تکمیل نشده و خودمان هم از نتیجه قطعی کاملاً باخبر نیستیم، چون نهادهای متخصص در کشور روی این موضوع کار می‌کنند».

او با اشاره به تلاش‌ها برای شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و جلوگیری از منفذها، در مورد جزییات حملات سایبری به صدا و سیما گفت: «بعضی‌ها به‌صورت رباتیک است و بعضی‌ها هم نه، شخصی پشت آن است و دارد تلاش می‌کند که وارد سیستم‌های ما شود. یعنی هزاران عملیات حمله در روز اتفاق می‌افتد. اتفاقی که افتاد یک اتفاق سازماندهی شده تخریبی و هدفمندی بود که توسط دشمن اتفاق افتاد. اطلاعات اولیه‌ای که داریم بسیار کار حساب‌شده‌ای بوده و با شناسایی بعضی از حفره‌هایی که یا به‌دلیل سخت‌افزار یا به‌دلیل نرم‌افزار مغفول مانده بود، توانسته بودند از آن مسیر وارد شوند و در واقع آن فایل نامربوط را روی پلی لیست ما بارگذاری کنند و پلی لیست ما هم آن را پخش کرد».

هفتم بهمن در آستانه سالگرد انقلاب ۵۷، در پی حمله هکری به صدا و سیمای رژیم ایران، شعار «مرگ بر خامنه‌ای- درود بر رجوی» و تصاویر رهبران سازمان مجاهدین خلق به مدت چند ثانیه از شبکه یک تلویزیون پخش شد. هم‌زمان، شبکه قرآن، رادیو پیام، و رادیو جوان نیز مورد حمله مشابه هکری قرار گرفتند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d736726-b531-4bc0-97a9-dec5e896094c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات