728 x 90

سی.ان.ان: سند منتشر شده پنتاگون، نشان می‌دهد رژیم ایران پشت حمله به نفتکش‌ها بوده است + فیلم

حمله به نفتکشها در دریای عمان - ۲۳خرداد۹۸
حمله به نفتکشها در دریای عمان - ۲۳خرداد۹۸

تلویزیون سی.ان.ان گزارش داد: ارتش آمریکا فیلمی از یک قایق ایرانی دارد که روز گذشته ۴ساعت بعد از حمله به نفتکشها در دریای عمان، این قایق به یکی از نفتکشها نزدیک شده و یکی از نفرات قایق ایرانی یکی از مینهای عمل نکرده را از نفتکش خارج کرده است.

 

مقامهای آمریکا می‌گویند شاید به این دلیل باشد که رژیم ایران تلاش می‌کردند مدرک این مین عمل نکرده را از صحنه بردارند که ردی از آنها در این حمله باقی نماند. بنا بر این آمریکا می‌گوید سند دارد که رژیم ایران پشت حملات به نفتکشها است.

 

خبرنگار سی.ان.ان از ابوظبی در گزارشی در مورد این فیلم ویدئویی گفت: «یک قایق کوچک است که به یکی از این نفتکشهای بزرگ که دیروز مورد حمله قرار گرفت نزدیک می‌شود.

می‌توانید ببینید که درست به کنار آن آمده است بسیار نزدیک آن آمده و در نقطه‌ای می‌توانید فردی را ببینید که در قایق کوچک چیزی را از بدنه کشتی مورد حمله جدا می‌کند. شما این را به‌وضوح می‌توانید ببینید آنها آنرا خارج می‌کنند و به قایق کوچک می‌برند».

سی.ان.ان در گزارش خود می‌افزاید: این فیلم را آمریکا منتشر کرده است و آنچه آنها می‌گویند این است که کشتی بزرگ یکی از کشتی‌هایی است که مورد حمله قرار گرفته و قایق کوچک در واقع به رژیم ایران تعلق دارد. و شما می‌توانید ببینید آنها به‌گفته آمریکا یک مین منفجر نشده را از بدنه یکی از این کشتی‌ها جدا می‌کنند.

خبرنگار سی.ان.ان گفت: در عرشه این کشتی‌ها انفجارها و آتش سوزی‌هایی گزارش‌شده بود و خدمه مجبور بودند که از کشتی در این آبراه کوچک استراتژیک تخلیه شوند. جایی که اکثر نفت جهان از آن منتقل می‌شود.

بنا بر این اگر این فیلم نشان می‌دهد که ایرانیها در حال منتقل کردن یک مین از بدنه یکی از این کشتی‌های مورد اصابت قرار گرفته هستند، این کار محکوم خواهد شد، پس می‌تواند داستان این باشد که این رژیم ایران بوده است که به این کشتی‌ها حمله کرده و بعد برای پاک کردن مدرک اقدام خرابکاری خود علیه این کشتی‌های تجاری بازگشته است.

 

خبرگزاری رویترز شب گذشته در این باره نوشت: مدرکی که شاید ردپای رژیم ایران را در حمله به نفتکش‌ها مشخص می‌کند: یک مین منفجر نشده است.
رویترز نوشت: یک منبع آگاه رسمی آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت یک دستگاه منفجر نشده در حمله به نفتکش در دریای عمان به دست آمده که به نظر می‌رسد مین مغناطیسی باشد.
احتمال  میرود مشابه همان مین‌هایی است که در جریان خرابکاری‌های فجیره از آن استفاده شده بود.
پیش از این، آمریکا، رژیم ایران را مسئول خرابکاری در چهار نفتکش در فجیره امارات معرفی کرده بود.

 

شب گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره حمله به  نفتکشها در دریای  عمان  گفت: 

«ارزیابی دولت آمریکا این است که رژیم ایران مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاده است.

این ارزیابی بر اساس اطلاعات و تسلیحات استفاده شده و سطح کارشناسی لازم برای اجرای این عملیات بوده است.

عملیات مشابه اخیر رژیم ایران علیه کشتیرانی و این واقعیت که هیچ گروه نیابتی در این منطقه این میزان امکانات و حرفه‌یی بودن با این میزان بالا از پیچیدگی را دارا نیست قابل‌ توجه می‌باشد.

این تنها جدیدترین مورد از یک سلسله حملات است که با تحریک رژیم ایران و نوچه‌هایش علیه منافع آمریکا و متحدانش انجام می‌شوند.

اینها باید در زمینه‌یی از ۴۰سال تجاوزات علیه کشورهای آزادیخواه دیده و بررسی شوند.

-در ۲۲آوریل رژیم ایران به جهان وعده داد که جریان نفت در تنگه هرمز را مختل می‌کند و حالا تلاش می‌کند تا همین وعده را محقق کند.

-در اوایل ماه مه سپاه پاسداران اقدام به ارسال مخفیانه سلاحی که قادر به پرتاب موشک کرد نمود

-در ۱۲ماه مه رژیم ایران به ۴کشتی تجاری در نزدیک تنگه هرمز حمله کرد

-در ۱۴ماه مه مزدوران تحت حمایت رژیم ایران با پهپادهای مسلح، دو لوله مهم و استراتژیک نفت در خاک عربستان را مورد حمله قرار دادند

-در ۱۹ماه مه یک موشک در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد فرود آمد

-در ۲۴مه یک خودرو بمب‌گذاری شده در افغانستان باعث مجروح شدن ۴سرباز آمریکایی شد و ۴شهروند افغانی کشته و عابران پیاده مجروح شدند.

-روز گذشته مزدوران ایران موشکی را به خاک عربستان پرتاب کردند که به ترمینال ورودی فرودگاه بین‌المللی اصابت کرده و ۲۶نفر را مجروح ساخت.(جزئیات بیشتر)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8737cce6-ebdd-49c0-ba3a-c7f3351168af"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات