728 x 90

گزارش تکمیلی از حمله به دو نفتکش در دریای عمان

کشتی نفتکش - عکس از آرشیو
کشتی نفتکش - عکس از آرشیو

منابع خبری گزارش دادند صبح پنجشنبه ۲۳خرداد دو نفتکش در نزدیکی سواحل ایران در دریای عمان بر اثر یک حمله احتمالی دچار آسیب شده‌اند. 

بر اساس اظهارات مقامات ژاپن و کشتیرانی دو تانکر حامل نفت به مقصد ژاپن بودند.

 سخنگوی ناوگان دریایی فرماندهی مرکزی آمریکا که در بحرین مستقر است اعلام کرد طی دو تماس در ساعت ۶و ۱۲دقیقه و ۷صبح به وقت محلی از  وقوع دو رخداد مطلع شده است.

بیانیه این  فرماندهی تاکید  میکند که ناو جنگی یو اس اس برین بریچ برای  کمک به  صحنه  فرستاد.

نفت‌کش‌های حادثه‌دیده «فرانت آلتیر»«FRONT ALTAIR» با پرجم جزایر مارشال و «Kokuka Courageous» نام داشتند.

نفتکش «فرانت آلتیر» متعلق به کمپانی فرونت لاین بر اثر این  حمله آتش گرفت. خدمه این کشتی به  وسیله شرکت هیوندای دبی تخلیه شدند. فرمانده این کشتی گفت این کشتی بر اثر حمله‌یی که از  سطح آب به روی آن انجام  گرفته دچار حریق شده است.

شرکت  سنگاپوری کشتیرانی برنهارد شولت که نفتکش دوم به  اسم «کوکوکا کوریجس» را مدیریت میکند طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد که این کشتی بر اثر یک حمله  احتمالی خسارت دیده است. 

همه ۲۱خدمه این کشتی به سلامت از کشتی خارج شدند.

این کشتی هنگام واقعه در ۱۳۰کیلومتری بندر فجیره و در ۲۵کیلومتری سواحل ایران بوده است.

وزارت حمل و نقل ژاپن اعلام کرد اطلاعاتی در مورد حمله به دو نفتکش  که  حامل نفت برای  ژاپن بوده اند در نزدیکی تنگه هرمز دریافت کرده ایم و یک  اجلاس  اضطراری برای  بررسی این مسئله در وزارتخانه برگزار شده است. وزیر حمل و نقل ژاپن گفت این  حملات  احتمالی را  مورد  تحقیق قرار میدهیم.

 

بلومبرگ نوشت: نفتکش «فرونت التر» پس از بارگیری از بندر ابوظبی رهسپار دریا بود که دچار آتش‌سوزی شد. بلومبرگ خبر خود را به‌ نقل از یک مقام در بندر ابوظبی منتشر کرده است.

رسانه‌های  خبری گزارش دادند بر اثر این واقعه قیمت نفت به میزان زیادی افزایش پیدا کرد و هر بشکه  نفت برنج با ۳.۵درصد افزایش  ۶۲.۰۵دلار معامله شد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a54694c0-7f3f-41cf-9a48-5bd27045e7ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات