728 x 90

سنتکام: ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و ناو گروه ضربتی همراه آن وارد خاورمیانه شد

سنتکام: ناو هواپیمابر «آیزنهاور»
سنتکام: ناو هواپیمابر «آیزنهاور»

سایت سنتکام روز شنبه ۱۳آبان نوشت: گروه ضربتی حامل ناو هواپیمابر دوایت دی. آیزنهاور Dwight D. Eisenhower به‌عنوان بخشی از افزایش آرایش منطقه‌یی به خاورمیانه و منطقه مسئولیت سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا وارد شد.

این گروه ضربتی... . متشکل از ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» USS Dwight D. Eisenhower، رزم ناو یو.اس.اس «دریای فیلیپین» USS Philippine Sea با موشکهای هدایت‌شونده، ناوشکن «یو.اس.اس میسون «USS Mason با موشکهای هدایت‌شونده، ناوشکن یو.اس.اس «گریولی» USS Gravely، و ناوشکن «درسون» DESRON، به همراه با ۳ اسکادران هوایی و تیم فرماندهی جنگ اطلاعاتی است.

 

پنتاگون در تاریخ ۳۰مهر اعلام کرده بود درپی افزایش تنش‌ها از سوی رژیم ایران، سامانه‌های پدافند هوایی به خاورمیانه می‌فرستد و به بخشی از نیروهایش دستور داده برای اعزام به منطقه آماده شوند.

پنتاگون اعلام کرد پس از مذاکرات مفصل با جو بایدن درباره افزایش تنش‌ها از سوی ایران و نیروهای نیابتی‌اش، آمریکا سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی تاد و پاتریوت به خاورمیانه می‌فرستد و به نیروهایش دستور داده برای اعزام به منطقه آماده شوند. پنتاگون به تعداد این نیروها اشاره‌ای نکرد.

 

 استقرار سامانه دفاع ضدموشکی تاد و موشکهای پاتریوت برای خاورمیانه توسط آمریکا
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در شانزدهمین روز جنگ در غزه اعلام کرد که با توجه به حملات اخیر شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سراسر خاورمیانه و تشدید تنش‌هایی که در اسراییل مشاهده کرده‌ایم، موقعیت دفاعی ایالات متحده در منطقه را پس از تنشهای اخیر توسط ایران و نیروهای نیابتی آن تقویت خواهد کرد. ارتش ایالات متحده یک آتشبار دفاعی در ارتفاع بالا (THAAD) را به‌عنوان پایانه و هم‌چنین چندین آتشباری موشکی زمین به هوای پاتریوت برای خاورمیانه مستقر خواهد کرد. او هم‌چنین اظهار داشت که نیروهای افزوده اکنون در وضعیت آماده‌سازی برای استقرار قرار گرفته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24b2866b-f321-4b6b-b2b6-949a2d98b7c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات