728 x 90

سناتور جوزف لیبرمن: بین معامله با آمریکا و رژیم ایران، باید یکی را انتخاب کنید

سناتور جوزف  لیبرمن
سناتور جوزف لیبرمن

سناتور جوزف لیبرمن کاندیدای پیشین معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت رژیم ایران یا باید سیاستهای لجوجانه فعلی را ادامه دهد یا با خطر انقلاب دیگری روبه‌رو شود.

 

سناتور لیبرمن در مصاحبه با تلویزیون فاکس‌نیوز ۳۱مرداد۹۷ گفت:در مورد موضوع تحریمها زمانی که در سنا بودم به واقع درگیر آن بودم، موضوع این بود که به رژیم ایران گفته شود توسعه تسلیحات اتمی و تهدیدکردن آمریکا بهایی دارد.

ما همچنین در گروه اتحاد علیه ایران اتمی که من افتخار ریاست آن را دارم متمرکز بودیم که به تجار سراسر جهان بگوییم شما باید انتخاب کنید شما می‌توانید به ایران بروید ولی بعد تحت تحریمهای تصویب شده آمریکا قرار می‌گیرید. شما دیگر نمی‌توانید به اقتصاد آمریکا به بازار آمریکا و سیستم مالی آمریکا دسترسی داشته باشید و برخی از آنها عقب کشیدند ولی برخی به ایران رفتند.

 

اکنون که پرزیدنت ترامپ تحریمها را مجدداً اعمال می‌کند برخی از آنهایی که به ایران رفته بودند بیرون می‌کشند و برخی هم می‌گویند به آنجا نخواهند رفت و این دقیقاً چیزی است که زمانی که ما این تحریمها را تصویب کردیم می خواستیم.

 

می دانم که پرزیدنت ترامپ و دولت او نیز زمانی که تحریمها را مجدداً اعمال می‌کنند همین را می‌خواهند زیرا در نقطه‌ای فشار اقتصادی چنان قوی می‌شود که رژیم متعصب تهران باید بین اصرار بر یکدنگی خود و پذیرش خطر انقلاب دیگری در ایران انتخاب کند زیرا وضعیت اقتصادی مردم بسیار وخیم است.

 

اتحادیه اروپا باید رژیم ایران را منزوی کند

روز ۱۶تیر ۱۳۹۷ سناتور جوزف لیبرمن از اروپایی‌ها خواست رژیم ایران منزوی کنند.

این موضعگیری درپی کشف و خنثی شدن توطئه تروریستی علیه همایش بزرگ مقاومت ایران که با دستگیری دیپلمات تروریست رژیم توسط پلیس آلمان و دستگیری تروریستهای دست‌ اندر کار با مواد انفجاری توسط پلیس بلژیک صورت گرفت.

سناتور جوزف لیبرمن گفت:

رژیم ایران کماکان از حامیان اصلی تروریسم در جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل این آخرین حادثه بخشی از تاریخچه طولانی طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی تروریستی رژیم است.

 

تعدادی از رهبران نظامی ایالات متحده و همچنین سیاستمداران دو حزبی در آخرین تجمع حضور داشتند و هدف این حمله بودند. سازمانهای اطلاعاتی و ضدتروریستی آمریکا باید برای این تحقیقات با متحدان اروپایی ما فعال شوند.

 

زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی، به‌ویژه اتحادیه اروپا، فراتر از اظهارات قوی، با اقدامات خاص خود، به‌طور مشخص رژیم ایران را در زمینه اقتصادی و سیاسی ایزوله کنند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/165ea407-1ab4-4b04-bc6e-4718af5b1b3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات