728 x 90

سناتورهای آمریکا با وجود روند توافق اتمی خواهان تمدید تحریم‌ها علیه انرژی ایران شدند

سناتور تیم اسکات و  سناتور مگی حسن
سناتور تیم اسکات و سناتور مگی حسن

سایت نیو عرب نوشت: سناتورهای ایالات متحده با وجود روند توافق اتمی، خواهان تمدید تحریم‌ها علیه انرژی ایران شدند.

نیو عرب روز ۲۸مرداد نوشت: با وجود نشانه‌هایی از پیشرفت تهران و واشنگتن بر سر توافق هسته‌یی ایران، یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را برای تمدید تحریم‌های انرژی آمریکا علیه ایران که بیش از ۲۵سال پیش آغاز شده بود، ارائه کردند.

هدف از این لایحه، بر اساس متن آن، «لغو بند غروب قانون تحریم‌های ایران در سال۱۹۹۶» با نام پیشنهادی «قانون تحکیم تحریم‌های ایران ۲۰۲۲» است.

سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی، یکی از امضاکنندگان این نامه، به‌نقل از بیانیه مطبوعاتی از دفتر وی گفت، «ایالات متحده، اسراییل و شرکای عرب ما هم‌چنان نگران تهدید قریب‌الوقوع ایران هسته‌یی برای ثبات منطقه هستند».

اسکات گفت: «تحریم‌های آمریکا یک عامل بازدارنده ضروری برای این رژیم خطرناک و بی‌ثبات است، به همین دلیل است که لایحه من سنگ‌بنای تحریم‌های ایران را دائمی می‌کند».

بر اساس بیانیه مطبوعاتی اسکات، سناتور مگی حسن از نیوهمپشایر گفت: «ایران بارها فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در خاورمیانه انجام داده است. این قانون دو حزبی تضمین می‌کند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را ادامه دهیم، تحریم‌هایی که برای مهار توانایی ایران برای پیگیری تسلیحات و فناوریهایی که امنیت ملی ما و امنیت اسراییل را که قویترین شریک ما در منطقه است را تهدید می‌کند»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8aaeb23a-d58c-4971-8831-82113977bc09"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات