728 x 90

سناتورهای آمریکایی لایحه‌یی برای الزام به رأی کنگره درباره لغو تحریم‌های رژیم ایران ارائه کردند

سناتور بیل هگرتی و سناتور جیم ریش
سناتور بیل هگرتی و سناتور جیم ریش

سناتور بیل هگرتی و همکارانش در تاریخ ۱اول تیرماه، لایحه‌یی را به‌منظور الزام به رأی کنگره درباره لغو هر گونه تحریم‌های رژیم ایران ارائه کرده‌اند. این قانون، که تاکنون توسط ۳۳ سناتور حمایت شده است، به‌دلیل نگرانی از استفاده دولت بایدن از توافقات غیررسمی برای دور زدن الزامات بررسی کنگره، تصویب شده است.

سناتور بیل هگرتی، عضو کمیته روابط خارجی و بانکداری سنا، همراه با سناتور جیم ریش، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، این لایحه را مطرح کرده‌اند. قانون باز بینی کاهش تحریم‌های رژیم ایران (ISRRA)، به‌منظور اطمینان حاصل کردن از این‌که بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هر گونه تخفیف تحریم‌های مربوط به رژیم ایران را به بررسی کنگره ارائه کند، ارائه شده است.

اگر قوه مجریه سعی کند از الزامات قانونی برای بررسی هر گونه توافقنامه مربوط به برنامه هسته‌یی ایران که در قانون بازنگری توافق هسته‌یی ایران (قانون عمومی ۱۱۴-۱۷) ذکر شده است، خودداری کند، این قانون به‌عنوان یک پشتیبان عمل خواهد کرد.

(سایت سناتور بیل هگرتی اول تیر ۱۴۰۲)

سناتور بیل هگرتی در توئیتی در این باره نوشت:
از آنجایی که رژیم حامی تروریسم ایران به‌دنبال تسلیحات هسته‌یی برای آسیب رساندن به آمریکایی‌ها و شرکای منطقه‌یی و متحدان ما ادامه می‌دهد، در صورتی که پرزیدنت بایدن به تلاش خود برای دور زدن کنگره و رفع تحریم‌ها علیه ایران ادامه دهد، ارائه تضمین بسیار مهم است.

جیمز لنکفورد عضو کمیته خارجی سنای آمریکا، روز اول تیرماه در توئیتی نوشت:
رژیم ایران یکی از حامیان شناخته شده تروریسم و ​​قلدر پس از [کسب]سلاحهای هسته‌یی است.
با این حال، دولت بایدن می‌خواهد با لغو تحریم‌ها پشت درهای بسته برود و اینکار را برای حکومت ترور ایران آسان‌تر کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2498fb2b-d51e-48f7-926e-d2dac41a1dbf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات