728 x 90

سفیر رژیم در سازمان ملل: اینس‌تکس بدون پول هم‌چون ماشین بسیار زیبای بدون بنزین است

گردشکار اینستکس
گردشکار اینستکس

مجید تخت روانچی، نماینده رژیم آخوندی در سازمان ملل ‌متحد شنبه ۸تیر/ ۲۹ژوئن سازوکار ویژه مالی اروپا (اینس‌تکس) را ناکافی خواند و گفت: این سازوکار بدون پول هم‌چون ماشین بسیار زیبای بدون بنزین است. وی افزود: اینس‌تکس در وضعیت فعلی، کافی نیست. اروپا باید اقدام ملموسی برای حفظ برجام انجام دهد و صرف اعلام حمایت جهانی از برجام، مشکل ما را حل نمی‌کند. همچنین یک عضو مجلس ارتجاع دلخوشی به "اینس‌تکس" اشتباه را راهبردی دانست.

 

همچنین یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک رژیم ایران و عراق گفت: اینس‌تکس یک شرکت خصوصی و سرمایه‌یی محدود دارد و نمی‌توان چندان به این جریان خوشبین بود.

وی افزود: ابتدا تصور می‌شد اینس‌تکس با حمایت دول اروپایی تحریم نقل و انتقالات نفتی را جبران کند اما امروز می‌گویند اینس‌تکس در چارچوب موارد غیرتحریمی از قبیل دارو و مواد غذایی اقدام می‌کند که مشکلی از ما حل نخواهد کرد.

 

جواد حسینی‌کیا عضو مجلس ارتجاع قبول برجام و اینس‌تکس از طرف آخوند روحانی را زیر ضرب برد و گفت:‌ قرار بود از طریق برجام، مشکل آب خوردن را حل کند، اما امروز بازار ارز و به تبع آن صنعت و تولید را دچار مشکل کرده است.

وی همچنین با تأکید بر این‌که دولت نباید همه سیاست‌ها و برنامه‌هایش را معطوف به برجام، کند، گفت: اشتباه راهبردی دیگر دولت این است که به اجرای "اینس‌تکس" از سوی اروپایی‌ها دلخوش کرده است، این سازوکار مالی نتیجه‌یی جز هدر دادن وقت و انرژی کشور برای حل مشکلات ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f842649c-a3d8-4627-8619-a05d7314c2d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات