728 x 90

سفیر آمریکا در برلین: رهبران تجاری آلمان، یک‌صدا به ما گفته‌اند که دست از معامله با رژیم ایران می‌کشند

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین
ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در برلین، روز پنجشنبه اول آذرماه در مصاحبه با خبرگزاری آلمان، از همراهی تجار و نهادهای مالی آلمان با تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران حمایت کرد و گفت: رهبران تجاری آلمان، یک‌صدا به ما گفته‌اند که دست از معامله با رژیم ایران می‌کشند و از تحریم‌های آمریکا پیروی خواهند کرد.

وی به آن‌دسته از تجار و شرکتهای آلمانی، که هنوز با رژیم ایران داد و ستد می‌کنند، هشدار داد معامله با رژیم ایران به‌طور غیرمستقیم به فعالیت‌های تروریستی کمک می‌کنند.

به نظر گرنل، تجارت با ایران یعنی دادن پول به حکومت این کشور: اگر با ایران تجارت بکنی، یعنی به حکومت آن کشور پول داده‌ای، حکومتی که پول هنگفتی را هزینه فعالیت‌های تروریستی می‌کند.

یادآوری می‌شود پیش از این برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا ضمن پیامی در توئیتر خود هشدار داد تجارت با رژیم ایران می‌تواند به‌معنای تأمین مالی تروریسم باشد.

وی گفت: وقتی شرکتها با رژیم ایران تجارت می‌کنند، آنها احتمالاً تروریسم را تأمین مالی می‌کنند – شاید تروریسم در خاک کشور خودشان.

هدف تحریمهای ما این است که این رژیم را از توانایی آن برای صدور تروریسم محروم کنیم.

ما نسبت به دور زدن تحریمها هوشیار هستیم و در متوقف کردن آنها تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

وی در یک نشست تلفنی با اتحادیه اروپا روز ۲۴آبانماه گفت:‌ «شرکتها و بانکهای اروپایی که در چارچوب سازو کار مالی ویژه اتحادیه اروپا به همکاری با رژیم ایران ادامه دهند مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد».

 

قابل ذکر است که اتحادیه اروپا به‌دنبال حفظ برجام و رابطه شرکتهای اروپایی با رژیم ایران است ولی از سوی دیگر از تحریمها که منافع استراتژیکش با آمریکا را به خطر می‌اندازد ابراز نگرانی می‌کند.

 

برایان هوک همچنین در گفتگو با روزنامه االشرق‌الأوسط گفت: برجام به ایران در خصوص گسترش امدادرسانی تروریسم کمک کرد تحریمهای آمریکا علیه ایران در پی آزاررسانی به اقتصاد ایران نیست بلکه نظام را هدف گرفته است.

برایان هوک گفت: خطر ایران برای جهان فراتر از برنامه هسته‌یی آن است. اما تحریمها او را مجبور به بازگشت به میز مذاکره می‌کند.

 

بیشتر بخوانید

برایان هوک: شاهد سنگینترین تحریم در تاریخ علیه رژیم ایران هستیم

 


برایان هوک: مقابله تا با ستیزهجویی رژیم ایران در منطقه

برایان هوک: افزایش فشار آمریکا روی رژیم ایران با نیروی ضربت جدید

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2030b85f-cafc-4897-a780-0f3c310b0f37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات