728 x 90

سرهنگ وسلی مارتین: بایدن آماده‌سازی می‌کند تا خطای کلینتون و اوباما در رابطه با ایران را تکرار کند

سرهنگ وسلی مارتین
سرهنگ وسلی مارتین

سایت تاونهال روز شنبه ۱۸دی در مطلبی به قلم سرهنگ وسلی مارتین نوشت: بایدن آماده‌سازی می‌کند تا خطای کلینتون و اوباما در رابطه با ایران را تکرار کند.

سرهنگ مارتین نوشت: قبل از این‌که رئیس‌جمهور بایدن خواسته خود برای احیای توافقنامه تسلیحات هسته‌یی شکست‌خورده، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را پیش ببرد، باید دو سند اخیراً منتشر شده را مطالعه کند: گزارش سالانه اداره مبارزه با تروریسم وزارت‌خارجه آمریکا و پیش‌نویس بودجه سال۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران. هر کدام از این دو سند اعتبار یکدیگر را تأیید می‌کند.

لازم به یادآوری است که گزارش دفتر مبارزه با تروریسم وزارت‌خارجه آمریکا رژیم ایران را به‌عنوان "دولت حامی تروریسم" معرفی می‌کند، نامگذاری که اولین بار در سال۱۹۸۴ اطلاق شد.

درست قبل از این نامگذاری، وزارت دفاع ایالات متحده بررسی خود را منتشر کرد که در آن شناسایی کرد که سپاه پاسداران در کشتن ۶۰۳نظامی آمریکایی در عراق از سال۲۰۰۳دست داشته است.

وسلی مارتین هم‌چنین اشاره دارد به: رئیسی در ایران به «قاضی حلق آویز» معروف است. دست داشتن مستقیم او در صدور احکام علیه مخالفان دولت بنیادگرا به انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ برمی گردد. رئیسی یکی از معماران اصلی قتل‌عام و قتل دهها هزار تن از مخالفان ایرانی در سال۱۹۸۸ بود. او به مدت بیش از پنج دهه سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام مخالفان توسط دولت افراطی مذهبی را در سراسر کشور پیش برده است. مأموریت رئیسی اکنون این است که به‌عنوان معمار پیشبرد تروریسم خامنه‌ای در داخل ایران و در سراسر جهان خدمت کند.

سرهنگ مارتین هم‌چنین افرود: بزرگترین اشتباه بایدن در خاورمیانه در سال۲۰۲۱، عقب‌نشینی ناشایست از افغانستان بود. بزرگ‌ترین اشتباه او در خاورمیانه در سال۲۰۲۲، ترسیم مسیر برای ورود مجدد به توافق با ایران است که مطمئناً به این کشور تروریست اجازه می‌دهد تا تحقیقات و توسعه خود را برای تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌یی تکمیل کند. رئیس‌جمهور بایدن دو سند آماده و در دسترس در اختیار دارد که اطلاعات ضروری برای تصمیم‌گیری درست را ارائه می‌دهد. پرسش این است که آیا او آنها مطالعه خواهد کرد و اقدام صحیح انجام خواهد داد یا از خطاهای کلینتون و اوباما پیروی می‌کند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e1d845b-af4e-45d1-bf9a-f6aaf151dda4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات