728 x 90

سرحدی کارشناس حکومتی: طرح‌های دولت در حوزه مسکن تماماً شکست‌خورده است

شکست سیاست مسکن
شکست سیاست مسکن

به‌دنبال سیاست‌های شکست‌خورده رئیسی جلاد، اسماعیل حسین زهی عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد: مردم به‌دلیل ناتوانی در پرداخت کرایه خانه به سمت خانه‌های اشتراکی رفته و چند خانواده در کنار هم زندگی کرده و اجاره را پرداخت می‌کنند.

هم‌چنین احمدرضا سرحدی، کارشناس حکومتی مسکن گفت: طرح‌های دولت در حوزه مسکن تماماً شکست‌خورده است. وی افزود: اجاره کردن یک خانه ۵۰ متری در نازی آباد الآن به صد میلیون، ماهی ده میلیون رسیده است! نمونه‌های بعدی این روند پشت‌بام خوابی و خانه‌های اشتراکی و حلبی آباد است. این وضعیت نتیجه اقتصاد بیمار کشور است. وی افزود: اگر مردم بخواهند به‌شهر نزدیک باشند ناچارند که روی پشت‌بام چادر بزنند و روزبه‌روز هم وضعیت بدتر می‌شود. این پدیده آن‌قدر زیاد خواهد شد که دور تا دور شهر را حلبی آبادها محاصره خواهند کرد.

این کارشناس حکومتی مسکن درباره نقش دولت در وضعیت فعلی بازار مسکن اشاره کرد: طرح‌های دولت در حوزه مسکن تماماً شکست‌خورده است، افتخار آقای آخوندی این بود که کاری در حوزه مسکن نکرد، قاسمی هم می‌گفت زمین می‌دهیم، بذرپاش هم گفت اصلاً چه کسی گفته دولت باید خانه بسازد؟ مسکن ملی که باید برای پایین‌ترین قشر جامعه باشد میزان قسط های مسکن ملی که باید برای پایین‌ترین قشر جامعه باشد اما میزان قسط های آن ۱۱میلیون تومان است

سرحدی در پایان درباره خالی ماندن خانه‌های تهران در اثر مشکلات اقتصادی و کاهش قیمت‌ها به‌علت عدم توان اجاره گفت: اصلاً این اتفاق نمی‌افتد، مشکل اصلی این کشور تورم است، وقتی تورم وجود دارد افراد اموالشان را تبدیل به کالاهایی می‌کنند که ارزش را حفظ کند. وقتی طرف صاحب خانه است و می‌بیند که اگر خانه‌اش را نگه دارد بیشتر گران می‌شود این رفتارها را نشان می‌دهد. الآن رکود تورمی داریم و مصرف کننده نمی‌تواند واحد بخرد و فقط سوداگران هستند که خانه را بین خود خرید و فروش می‌کنند. الآن مصرف کننده نمی‌تواند خانه بخرد؛ مگر این‌که یک سرمایه خانوادگی داشته باشد. یک دانشجو و یک کارمند تازه کار اصلاً نمی‌تواند خانه بخرد (سایت انتخاب رژیم ۲۳اردیبهشت).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97375210-dd9b-4b11-a226-29ec8e0c3118"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات