728 x 90

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر: مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران بسیار تکان‌دهنده است

راوینا شمداسانی سخنگوی کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد
راوینا شمداسانی سخنگوی کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق‌بشر ملل متحد:

مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران بسیار تکان‌دهنده است ما از عمدی بودن این حملات بسیار نگران هستیمباید تحقیقات شفاف صورت گیرد و عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند

 

سخنگوی کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد

راوینا شمداسانی، سخنگوی کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد در پاسخ به سؤالی در مورد مسموم شدن دختران دانش‌آموز در ایران گفت: ما این گزارشهای بسیار ناراحت‌کننده را دیده‌ایم. اینها گزارشهای بسیار تکان‌دهنده‌یی از حملات گازهای سمی در تعدادی از مدارس سراسر کشور است که منجر به بستری شدن برخی دانش‌آموزان در بیمارستان شده است. گزارشهای اولیه حاکی از آن است که اکثر حوادث در مدارس دخترانه رخ داده است. ما در مورد این اتهامات مبنی بر این‌که دختران به‌طور عمدی تحت شرایط مرموزی مورد حمله مسمومیت قرار می‌گیرند بسیار نگران هستیم. ما مصرانه تأکید داریم که تحقیقات باید شفاف باشد و اطلاعات مربوط به این تحقیقات در معرض عموم قرار گیرد تا عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند. ما به‌شدت هر نوع خشونت علیه زنان و دختران را محکوم می‌کنیم. (سایت حقوق‌بشر سازمان ملل: ۱۱اسفند)

 

لرد طارق احمد، معاون وزیر خارجه انگلستان: گزارشهای تکان‌دهنده از مسموم شدن دختران دانش‌آموز در ایران می‌رسد. این رویداد، تحقیقات فوری و شفاف می‌طلبد. ضروری است همه دختران بتوانند بدون ترس، از حق انسانی خود برای آموزش استفاده کنند. (توئیتر لرد طارق احمد۱۳ اسفند)

 

راینر سمت عضو پارلمان آلمان، سخنگوی حزب دموکراتهای آزاد: مسمومیت دختران در ایران تکان‌دهنده است. گفته می‌شود تنها در شمال ایران بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز دختر مسموم شده‌اند. تا این نقطه به نظر می‌رسد که رژیم تروریستی در ایران به نقض بی‌رحمانه حقوق‌بشر ادامه می‌دهد. حزب دموکراتهای آزاد قاطعانه در کنار جنبش آزادی خواهانه باقی می‌ماند! خشونت به‌خاطر ترس و هراس از آزادیخواهی زنان جوان است. هر جا که مردم برای آزادی به خیابان‌ها می‌آیند، ما در کنارشان ایستاده‌ایم! تمام دنیا این جنایات را می‌بیند و محکوم می‌کنند! من از وزیر خارجه بربوک می‌خواهم که تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران را در نظر بگیرد. (توئیتر راینر سمت۱۲ اسفند)

 

مورگان اورتگاس سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا

دژخیمان رژیم ایران در پی کشتن زنان برای جلوگیری از توانمندی آنها هستند. کجاست نهاد زنان سازمان ملل متحد؟ و چرا ساکت هستند؟ (توئیتر مورگان اورتگاس۱۳ اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ee34602-bd56-4742-ae9f-840a81aebdf2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات