728 x 90

سخنگوی کاخ سفید: ایالات متحده باید بدنبال طولانی‌تر کردن و تشدید محدودیت‌های اتمی رژیم ایران باشد

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید روز جمعه ۱۰بهمن در کنفرانس مطبوعاتی در رابطه با گفتگوهای برجام گفت: «من نمی‌خواهم در مورد آن زمانبندی بدهم، ولی می‌توانم تصریح کنم که این نیازمند تبعیت رژیم ایران از الزامات توافق اتمی است. ما پیش از این گفتیم و من اینجا تکرار می‌کنم که بایدن معتقد است از طریق دیپلماسی آمریکا باید به‌دنبال طولانی‌تر کردن و تقویت محدودیتهای اتمی رژیم ایران باشد و به سایر موضوعات مورد نگرانی در رابطه با این رژیم، از جمله برنامه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌های منطقه‌ای آن نیز بپردازد».

سخنگوی کاخ‌سفید در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد اظهارات تخت روانچی سفیر رژیم ایران که گفته است «پنجره در حال بسته شدن است» گفت: «طبعاً رژیم ایران باید از التزاماتش به توافق اتمی متابعت نماید. ما این را قبلاً هم گفته‌ایم».

جن ساکی تأکید کرد: «اما مجدد بگویم که رژیم ایران بایستی متابعت از محدودیتهای قابل توجه مطابق این توافق را از سر بگیرد».

جن ساکی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ملاقات سران رژیم با بایدن گفت: «فکر می‌کنم کمی جلوتر از جایی که الآن هستیم داریم حرف می‌زنیم دوباره بگویم که گام اول این است که ایران به محدودیتهای قابل توجه توافق اتمی متابعت نماید».

 

بیشتر بخوانید:

جن ساکی سخنگوی کاخ‌سفید در نخستین کنفرانس خبری پس از تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا در سخنانی خبر از تقویت و طولانی کردن محدودیتهای برنامه هسته‌یی رژیم ایران از طریق دیپلماسی داد.
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال رژیم ایران گفت: «جو بایدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا قصد دارد به‌زودی رایزنیها با هم‌پیمانان آمریکا درباره پرونده هسته‌یی ایران را آغاز کند. رئیس‌جمهوری توضیح داده است که او معتقد است از طریق دیپلماسی پیگیری، ایالات متحده تلاش می‌کند تا بر مدت و شدت محدودیت‌های هسته‌یی اعمال شده بر ایران بیافزاید و دیگر مسائل مورد اهتمام را حل کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44e3afcc-7f3a-4650-bf23-1f7149336c0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات