728 x 90

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم: به جز شهرستان و جزیره ابوموسی، هیچ نقطه سبزی در کشور وجود ندارد

کیانوش جهانپور
کیانوش جهانپور

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز دوشنبه ۱۹خرداد اعتراف کرد که از نظر شیوع کرونا به جز شهرستان و جزیره ابوموسی، هیچ نقطه سبزی در کشور وجود ندارد.

وی گفت: «مناطقی هم در وضعیت زرد قرار دارند که خطر در آنها متوسط ارزیابی می‌شود. البته در برخی مناطق کشور، به‌خصوص در استان خوزستان، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، بوشهر، جنوب کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان و تا حدی برخی مناطق در استانهای آذربایجان غربی و شرقی شهرستانهای قرمز را بیشتر می‌بینیم».

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر روز یکشنبه ۱۸خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۵شهر ایران مرز ۵۰هزار نفر را پشت سر گذاشت. شمار قربانیان در البرز به ۱۶۸۵نفر، در خوزستان به ۴۰۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۷۰۵نفر، در کردستان به ۹۸۵نفر، در کرمانشاه به ۱۲۱۵نفر و در هرمزگان به ۲۸۵نفر رسیده است. در تهران شمار قربانیان قطعاً از ۱۰هزار و ۴۰۰نفر بیشتر شده است.

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم آخوندی گفت: «فکر نکنیم که الآن ما کشته‌هایمان ۵۰۰۰تاست ۸۰۰۰هزار تاست الآن ۹۰۰۰ تاست، اولاً از یک‌طرف نه خیلی بالاست البته تک‌تک آنها مهم هستند و اگر بی‌احتیاطی کنیم ارقام ۱۰هزار تا و ۱۵هزارتا و خدای نکرده ... ممکن است تعدادش دویست سیصد هزار نفر هم متأسفانه برسد»(افلاک تلویزیون رژیم در خرم‌آباد ۱۷خرداد).

آمار قربانیان به‌حدی است که یک رسانه حکومتی نوشت: «کرونا بیش از جنگ تحمیلی از ایرانیان قربانی می‌گیرد ولی سر و صدا ندارد و همین جاست که فریب می‌خوریم... همه فعالیت‌ها را عادی کرده‌اند و برای خالی نبودن عریضه، عبارت کلیشه‌ای "با رعایت پروتکل‌های بهداشتی" را تکرار می‌کنند، گو این‌که کرونا از این کلمات می‌ترسد!... وارد موج دوم کرونا شده‌ایم و مرگ های بیشتری در راه است، بیشتر از جنگ نظامی»(سایت عصر ایران ۱۷خرداد).

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «آمار مبتلایان به کرونا در تهران طی ۲۴ساعت گذشته تاکنون به ۱۲درصد رسیده که این عدد دیروز ۱۰درصد بوده و با رشد ۲درصدی مواجه هستیم»(خبرگزاری حکومتی مهر۱۷خرداد).

در کرمانشاه، استاندار پیک دوم را که هم‌اکنون جریان دارد «سخت‌تر از پیک اول» توصیف کرد(ایسنا ۱۸خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec99a4f0-b2ed-49bb-b97b-b2f8e62cde48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات