728 x 90

سخنرانی گی فرهوفشتاد – نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸) - اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس ۱۴۰۳

گی فرهوفشتاد – نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸)
گی فرهوفشتاد – نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸)

کهکشان مقاومت ایران ۱۴۰۳

تظاهرات هموطنان در برلین

و اجلاس جهانی سه روزهٔ ایران آزاد در پاریس

۹ تا ۱۱ تیر

به‌رغم توطئه‌ها و تشبثات و زد و بندهای

همه‌جانبه حکومت آخوندی

 

گی فرهوفشتاد

رهبری جدید اتحادیه اروپا باید استراتژی جدیدی

در قبال ایران اتخاذ کنند

استراتژی یک دهه گذشته اروپا

که مبتنی بر مماشات بوده شکست‌خورده است

 

این استراتژی شامل چهار اصل است

لیست‌گذاری سپاه پاسداران، توقف مذاکرات اتمی

افزایش تحریم‌های همه‌جانبه برای مقابله با سیاست گروگانگیری رژیم

و به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت به‌عنوان تنها جایگزین رژیم آخوندی

 

لورا باکول- مدیر کنفرانسها و مجری برنامه‌های تلویزیونی-انگلستان

دوستان عزیز و مهمانان گرامی، اکنون بسیار مفتخرم که یکی دیگر از حامیان استوار مقاومت ایران را معرفی کنم. او در حال حاضر به‌عنوان رئیس جنبش اروپایی بین‌المللی فعالیت می‌کند و هم‌چنان صدای برجسته‌یی در امور اروپایی است. پیش از این، او سمت نخست‌وزیری بلژیک را برعهده داشت و به‌عنوان نماینده پارلمان اروپا خدمت کرد و با رهبری خود تأثیر ماندگاری به‌جا گذاشت.

 

گی فرهوفشتاد – نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸)

بسیار سپاسگزارم خانم رجوی برای دعوت از من. این اولین بار نیست که من در این کنگره جهانی برای ایران آزاد حضور دارم. و از شما تشکر می‌کنم که این کنگره جهانی را با رنگهای آبی و زرد طلایی برگزار کردید، باید بگویم؛ این‌ها رنگهای اتحادیه اروپا هستند، همان‌طور که می‌دانید، رنگهای پرچم اتحادیه اروپا. و این‌ها رنگهای کشور شجاع دیگری هستند که مانند شما برای آزادی خود مبارزه می‌کنند، اوکراین،

در همین زمان. بنابراین از شما از این بابت سپاسگزارم.

و من از این فرصت استفاده می‌کنم، خانم رجوی، تا امروز یک پیام واضح بدهم. یک پیام واضح به رهبری جدید اتحادیه اروپا. همان‌طور که می‌دانید، پس از انتخابات (پارلمان) اروپا، یک رهبری جدید برای اتحادیه اروپا منصوب شده است. هم‌چنین، یک نماینده عالی جدید، خانم کایا کالاس و من می‌خواهم از این پلتفرم، این کنفرانس، همراه با شما، یک درخواست فوری به او و به رهبری جدید اروپا بکنم، تا استراتژی اتحادیه اروپا نسبت به ایران و آخوندها در ایران را به طرز چشمگیری تغییر دهند.

استراتژی اتحادیه اروپا در قبال ایران در دهه گذشته یک شکست بوده است. این استراتژی مماشات بوده است. این یک رفتار استمالت بوده است. و (این سیاست) شکست‌خورده است. زیرا رژیم آخوندها در واقع فعالیت‌های شیطانی و جنایتکارانه خود را نه تنها در قبال مردم بلکه در قبال جهان ادامه می‌دهند و امروز لیست جنایات آن‌ها، دوستان عزیز، طولانی است. سرکوب وجود دارد، به‌ویژه علیه زنان. چرا زنان؟ زیرا زنان در ایران ستون فقرات مقاومت دموکراتیک در ایران هستند.

اعدام‌های بی‌رحمانه، به‌ویژه اعدام مخالفان سیاسی وجود دارد. تقریباً هر روز اعدام یک مرد یا زن شجاع ایرانی صورت می‌گیرد. ما شاهد گسترش مداوم در زمینه اتمی توسط رژیم آخوندها بوده‌ایم. و آنها تقریباً آماده‌اند که بمب اتمی داشته باشند. و هم‌چنین، فراموش نکنیم، بی‌ثباتی کل خاورمیانه. امروز هیچ سازمان تروریستی در آن قسمت از جهان وجود ندارد که توسط رژیم ایران حمایت و تأمین مالی نشود. این واقعیت است.

رژیمی که زنان را سرکوب می‌کند، روزانه مخالفان را اعدام می‌کند، مسئول گسترش اتمی است، رژیمی که کل خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند، دیگر هیچ مشروعیتی ندارد. و هرگز مشروعیتی نداشته است.

بنابراین درخواست من امروز به رهبران ۲۷کشور اتحادیه اروپا، و به‌ویژه به رهبری جدید که انتخاب شده‌اند، و به نماینده عالی جدید، این است که یک استراتژی جدید برای ما ضروریست. یک استراتژی که جسورتر باشد، شجاع‌تر باشد، و مؤثرتر باشد. من می‌گویم که برای ما در واقع یک استراتژی ضروریست که به اندازه خود مردم ایران جسور و شجاع باشد. این همان چیزی است که ما نیاز داریم و این به‌معنای این است، در واقع، دوستان عزیز، یک استراتژی از نظر من، مبتنی است بر چهار اصل.

اصل اول، آنچه بسیار واضح و گویا است. و این بی‌رحمانه است که رهبران سیاسی ما قادر به ارائه آن نیستند و این، به‌رسمیت‌شناختن سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی است. آنها منتظر چی هستند؟

دوم، بخش دوم این استراتژی باید متوقف کردن تلاش، همان‌طور که برخی در حال انجام آن هستند، برای احیای توافق اتمی باشد. چنین توافقی به جایی نمی‌رسد. رژیم آخوندهای حاکم بر ایران قابل اعتماد نیست. بنابراین هیچ توافقی در این موضوع نباید وجود داشته باشد.

سوم، یک استراتژی جدید برای ما، به‌ویژه در اتحادیه اروپا ضروریست، برای آزادسازی گروگانها. و چرا؟ زیرا آنچه اکنون در حال وقوع است غیرقابل تحمل است. معاملات فردی که توسط کشورها با رژیم انجام می‌شود. و به جای انجام این کار، یک رویکرد جمعی‌تر لازم است، با آغاز یک استراتژی تحریمی منسجم در قبال کل رژیم، افزایش بسته تحریم‌ها، اگر هر ماه گروگانها آزاد نشوند و در واقع غیرقابل تحمل است که امروز اتحادیه اروپا فقط قادر است چند صد نفر، نه بیشتر از آن، از مسئولان درون رژیم آخوندها را تحریم کند.

و در نهایت، خانم رجوی، اصل چهارم چنین استراتژی جدیدی، امیدوارم برای اتحادیه اروپا و امیدوارم برای کل جهان، باید به‌رسمیت شناختن و همکاری با یک اپوزیسیون دموکراتیک باشد که به‌عنوان تنها جایگزین دیده می‌شود، به‌ویژه شورای ملی مقاومت ایران،

دوستان عزیز، در واقع غیرقابل تحمل است که ما قادر به انجام این کار نیستیم، زیرا رژیم حاکم هیچ مشروعیتی ندارد. شما درباره ۱۲درصدی که در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند صحبت کردید. من آن را به‌طور دیگری می‌گویم، ۸۸درصد شرکت نکردند و انتخابات را در ایران بایکوت کردند. و این تقریباً همان چیزی است که در آخرین انتخابات پارلمانی نیز رخ داد، زیرا در آنجا، اگر اشتباه نکنم، فقط ۷درصد شرکت کردند. بنابراین این بدان معناست که ۹۳درصد انتخابات را بایکوت کردند. چگونه می‌توانید در دنیا مشروعیتی داشته باشید اگر ۹۳درصد از مردم شما در واقع رژیم شما را بایکوت کنند؟ این واقعیت روی زمین است و این به‌معنای این است که ما، رهبران غربی، نباید بگذاریم که آخوندها نمایندگان فعلی مردم شجاع ایران باشند. آنها چنین نیستند و هرگز نمایندگان مردم ایران نخواهند بود.

بنابراین، خانم رجوی، زمان آن رسیده است که رهبران غربی با شما همکاری کنند. با شورای ملی مقاومت ایران همکاری کنند. با تمام نیروهای دموکراتیک در ایران همکاری کنند، برای ساختن آینده. زیرا برای ایران آینده‌یی وجود دارد، اما آن آینده‌یی بدون شاه، بدون شیخ خواهد بود.

بسیار سپاسگزارم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3844d8fc-9d8b-4514-87e6-e8d19b1972ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات