728 x 90

سایت مترو: دختران نوجوانی که انقلاب ایران را رهبری می‌کنند

قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران - ۱۴۰۱

سایت مترو انگلستان در گزارشی به تاریخ پنجشنبه ۱۹ آبان به بررسی اعتراضات سراسری در ایران پرداخته و با بیان این‌که دختران نوجوانی که انقلاب ایران را رهبری می‌کنند به‌نقل از یکی از این دختران به نام رها می‌نویسد: «هر بار که از خانه بیرون می‌روم آماده مرگ می‌شوم».

گزارش در ادامه اضافه می‌کند: «در شهر تهران، پایتخت ایران، رها ۱۸ساله آماده می‌شود تا خانه‌اش را ترک کند. با این حال، رها برخلاف دیگر دختران نوجوان هم سن و سال خود در سراسر جهان که مشغول بستن کوله پشتی هایشان برای یک روز شلوغ مدرسه یا دانشگاه هستند؛ او برای مبارزه بهمراه دوستانش به خیابان می‌آید تا علیه حکومت افراطی مذهبی در ایران اعتراض کند... ... طبیعتاً اعتراض به حکومت در ایران خالی از خطر نیست. گزارشهای شورای ملی مقاومت ایران حاکی از دستگیری بیش از ۲۵۰۰۰شهروند ایرانی از زمان آغاز اعتراضات و دست کم ۴۸۰کشته شده‌اند که ۴۰نفر از آنها کودک و نوجوان هستند».

گزارش سایت مترو در ادامه به‌نقل از رها دختر نوجوان ایرانی می‌نویسد: «رها می‌گوید که با دانستن این‌که در کنار دختران و زنان دیگر در نبرد برای آزادی ایستاده است، الهام گرفته است».

او می‌گوید: «زنان در خط مقدم این اعتراضات هستند. دیدن تعداد دختران جوان دیگر به من قدرت می‌دهد. دوست من که نقش رهبری [واحد مقاومت ما] را دارد می‌گوید زنان نیروی تغییر هستند و آخوندها سرنگون خواهند شد... . یگانهای مقاومت، مانند واحدی که رها بخشی از آن است، تحت نظارت شورای ملی مقاومت ایران است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f58dafc-0604-4324-a390-ce14f342f625"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات