728 x 90

سازمان ملل - فرانسه از تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت حملات حوثی‌ها در دریای سرخ استقبال می‌کند

شورای امنیت
شورای امنیت

سایت وزارت‌خارجه فرانسه روز پنجشنبه ۲۱دی نوشت: فرانسه از تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت حملات حوثی‌ها در دریای سرخ استقبال می‌کند.

کشور فرانسه از تصویب قطعنامه‌ای در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد که حملات انجام شده توسط حوثی‌ها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ را به‌شدت محکوم می‌کند، استقبال می‌کند.

فرانسه که از اول ژانویه ریاست شورای امنیت آن را برعهده گرفته است از حوثی‌ها می‌خواهد تا بلادرنگ به این حملات پایان دهند. و کشتی گالاکسی لیدر و خدمه آن را که در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ دستگیر شده‌اند، آزاد کنند.

شورای امنیت یادآوری می‌کند که اعمال حقوق و آزادیهای دریانوردی باید رعایت شود و بر اساس قوانین بین‌المللی، کشورهای عضو، حق دارند در برابر این حملات واکنش نشان دهند.

فرانسه به مسئولیت‌های این کشور و کمک به امنیت دریایی در این منطقه همراه با شرکای خودش ادامه می‌دهد، همان‌طور که در ۹ و ۱۱دسامبر زمانی که از این کشور خواسته شد ناوچه لانگدوک هواپیماهای بدون سرنشین را منهدم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bddfe97-08ac-471d-8a2c-11dc2c1df982"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات