728 x 90

سازمان ملل: به‌دلیل نرسیدن کمک‌ها، کودکان در منقطه الرکبان سوریه می‌میرند

به‌دلیل نرسیدن کمک‌ها، کودکان در منقطه الرکبان سوریه می‌میرند
به‌دلیل نرسیدن کمک‌ها، کودکان در منقطه الرکبان سوریه می‌میرند

مارک لوکاک دستیار دبیرکل سازمان ملل ‌متحد در امور بشردوستانه، دوشنبه ۷ آبان در سخنانی در شورای امنیت، ضمن درخواست ادامه عملیات انتقال کمکهای بشر دوستانه به غیرنظامیان در سوریه از راه مرزها، گفت کودکان در اردوگاه آوارگان منطقه الرکبان واقع در جنوب سوریه در نتیجه نرسیدن کمک‌ها می‌میرند.

 

وی گفت: «در ۹ماه نخست سال ۲۰۱۸، بیش از ۷۵۰هزار تن از راه فعالیت‌های سازمان ملل متحد، روزانه مواد غذایی دریافت کردند».

او افزود: «ادامه این عملیات ضروری است و تمدید اجرای قطعنامه‌های ۲۱۶۵(مصوبه سال ۲۰۱۴) و ۲۳۹۳(مصوبه سال ۲۰۱۷) بسیار حائز اهمیت است».

دستیار دبیرکل سازمان ملل ‌متحد به مرگ و میر غیرنظامیان اشاره کرد و گفت منطقه الرکبان با حدود ۵۰هزار غیرنظامی، از ژانویه گذشته، کمکی دریافت نکرده و اوضاعش «دشوار» است.

 

مارک لوکاک اضافه کرد: «گزارشهایی درباره مردن کودکان در نتیجه شرایط بد بهداشتی و نبود درمان، به دست آمده است». او خواستار آن شد تا کاروانهای بشردوستانه سازمان ملل متحد، امکان رسیدن به این منطقه را بیابند.

همچنین فرانسوا دولاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل ‌متحد گفت: «باید کمکهای بشردوستانه به همه طرف‌ها در سوریه برسد». او افزود: «قابل قبول نیست که نظام از دو ماه پیش، کاروانهای بشر دوستانه را متوقف کند و از راه منع رسیدن کمک‌ها به مناطقی که شاهد توافق‌های آشتی محلی بود، مردم این مناطق را مجازات کند». او گفت: «شرایط در منطقه الرکبان فاجعه‌بار است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44aaf397-8a25-4281-bbc9-d9dba5d48fd1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات