728 x 90

سازمان ملل: آواره شدن بیش از ۲۳۵هزار نفر بر اثر حمله رژیم اسد به ادلب

بمباران ادلب سوریه
بمباران ادلب سوریه

به گفته سازمان ملل، در میان افزایش حملات رژیم اسد و همدستانش به ادلب، آخرین دژ اصلی مقاومت سوریه، بیش از ۲۳۵هزار نفر طی دو هفته پیش آواره شده‌اند.

سازمان ملل در یک بیانیه اظهار داشت که این جابه‌جایی بزرگ بین ۱۲تا ۲۵دسامبر باعث تقریباً خالی شدن منطقه مارب النومان در جنوب ادلب شده است.

این بیانیه گفت" مردم سرقاب و حومه شرقی در انتظار جنگ مستقیم هستند و در حال ترک خانه‌های خود هستند.

فرانسه روز سه‌شنبه به یک "کاهش تنشهای فوری" فراخوان داد و نسبت به بدتر شدن شرایط انسانی هشدار داد.

 

در گزارشی دیگر درباره تاثیر حملات رژیم اسد به مردم ادلب آمده است: یک گروه امدادرسان فعال در شمال غربی سوریه به نام گروه هماهنگ‌کننده واکنش سوریه، گفت: ۲۱۶هزار و ۶۳۲نفر بدون داشتن محل مشخصی، برای گریز از خطر به سمت مرز ترکیه رفته‌اند.

این گروه گفت مردم از حدود ۲۵۰شهر و روستا گریخته‌اند. ۲۵۲غیرنظامی شامل ۷۹کودک در نتیجه خشونتها کشته شده‌اند.

سازمانهای بین‌المللی هشدار داده‌اند، اگر این خشونتها ادامه یابد، صدها هزار غیرنظامی ممکن است در هفته‌های پیش رو آواره شوند...

سازمان ملل نیز نسبت به فاجعه انسانی در نزدیک مرز ترکیه هشدار داده است.

 

دونالد ترامپ روز پنجشنبه به رژیم اسد و متحدانش نسبت به کشتن "هزاران" غیرنظامی بی‌گناه در استان ادلب هشدار داد. وی با اشاره به کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسد و رژیم ایران و روسیه گفت:‌ روسیه، سوریه، و رژیم ایران در حال و یا در آستانه، کشتار هزاران تن از غیرنظامیان بیگناه در استان ادلب هستند. این کار را نکنید!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3113e3b6-aa6f-48a4-9ced-1af24a44a4c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات