728 x 90

سازمان جهانی بهداشت: حملات به بیمارستانها، پرسنل بهداشتی و بیماران در غزه باید پایان یابد. هم‌اکنون آتش‌بس

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت
تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت، روز یکشنبه ۲۶آذر در پیامی که در شبکه اجتماعی X منتشر کرد با اشاره به حملات ارتش اسراییل به بیمارستان‌ها در غزه نوشت: «حملات به بیمارستان‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران در غزه باید پایان یابد. هم‌اکنون آتش‌بس».
وی در پیام خود نوشت: «سازمان جهانی بهداشت از تخریب مؤثر بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه طی چند روز گذشته که آن را از توان کار انداخته است و منجر به مرگ حداقل ۸بیمار شده، وحشت‌زده است.

بر اساس گزارشات، بسیاری از کارکنان بهداشتی بازداشت شده‌اند و سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن به‌شکل فوری در حال جستجوی اطلاعات درباره وضعیت آنها هستند».
تدروس آدهانوم در ادامه پیام خود با اشاره به مرگ مجروحان به‌دلیل از بین رفتن امکانات پزشکی و درمانی در غزه ادامه داد: «ما متوجه شدیم که بسیاری از بیماران با قبول خطر بزرگی برای سلامت و ایمنی خود مجبور به خروج شدند و آمبولانس‌ها قادر به رسیدن به مرکز نبودند.
از بیماران فوت‌شده، چند نفر به‌دلیل نبود مراقبت‌های بهداشتی کافی جان خود را از دست دادند که یکی از آنها یک کودک ۹ساله بود. ما به‌شدت نگران رفاه آوارگان داخلی هستیم که بنا بر گزارش‌ها در ساختمان بیمارستان پناه گرفته‌اند.
سیستم بهداشتی غزه قبلاً به‌زانو درآمده بود و از دست دادن یک بیمارستان حتی با حداقل کارکرد دیگر ضربه سخت و شدیدی است.
حملات به بیمارستان‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران باید پایان یابد. هم‌اکنون آتش‌بس».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f43388ca-aef6-4b72-9794-e70ecda605d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات