728 x 90

ریموند تنتر: لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازما ن تروریستی خارجی اثرگذار است

پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا
پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا

پروفسور ریموند تنتر عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه ۲۹ فروردین ۹۸ طی مقاله‌یی که در نیوز مکس درج شده نوشت: نام گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی ادامه سیاست دونالد ترامپ با تمرکز بر تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم یران است.

تحریم‌ها اکنون به حیاتی‌ترین نهاد اقتصادی رژیم ایران، یعنی سپاه پاسداران آسیب خواهد رساند. اضافه کردن نام سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی روحیه‌ٔ پرسنل سپاه پاسداران و نیروهای نیابتی سپاه را ضعیف می‌کند و باعث تقویت روحیه مردم ایران می‌شود که برای اعتراض به فساد و سرکوب سپاه به خیابان‌ها رفته‌اند.

پروفسور ریموند تنتر در ادامه این مقاله به  گزارش مؤسسه «تحقیقات رسانه‌های خاورمیانه» اشاره می کند که   لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را  آغاز توقف فعالیت‌های تروریستی رژیم ایران در عراق و سوریه می‌داند و سپس اضافه می کند:

این رژیم در حال بهره‌برداری از سیستم‌های بانکی و ساختمان سازی و تجارت و انرژی عراق، به‌عنوان برنامه‌ای برای دور زدن تحریمها است.همچنین این مؤسسه تحقیقاتی اشاره‌ای دارد به هشدار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در تاریخ ۷آوریل که گفت لیست‌گذاری سپاه پاسداران به امنیت ملی ایران آسیب می‌رساند و «برای نیروهای آمریکایی در منطقه ناامنی ببار می‌آورد».

 پروفسور ریموند تنتر در قسمت دیگری از مقاله خود می نویسد: علیرضا جعفرزاده از شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) گفت: «نمایش معمول میان تهی قدرت و لفاظیهای پوچی که توسط فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان می‌شود، یاد آور مردی است که حین عبور از گورستان برای غلبه بر ترسش سوت می‌زد. آیت‌الله‌ها فقط زبان زور را درک می‌کنند و وقتی که با قاطعیت روبه‌رو شوند، عقب‌نشینی می‌کنند."

جفعفر زاده اضافه کرد: "تهران اکنون در سایه ادامه اعتراضات و اعتصابات سراسر کشور، کاهش ۷۰درصدی ارزش پول کشور و نرخ تورم حداقل ۴۰درصدی و نرخ بیکاری ۵۰درصدی بسیار ضعیف‌تر از یک سال پیش است ".

عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مقاله خود تأکید می کند که لیست گذاری سپاه پاسداران محدودیتهای مهاجرتی شدیدی را علیه اعضای سپاه پاسداران و تمام اشخاص و مؤسسات وابسته به آن اعمال می‌کند. بنابراین هر کسی که تاکنون با سپاه پاسداران ارتباط داشته باشد از ورود به ایالات متحده محروم می‌شود. نام گذاری سپاه به‌عنوان سازمان تروریست خارجی شروع کننده‌ٔ صدور حکم جنایی برای کسانی است که آگاهانه اقدام به فراهم کردن مواد یا حمایت مالی یا تهیه تدارکات برای سپاه پاسداران و شبکه وسیع آن شامل سازمانها، مؤسسات مالی و شرکتها کرده باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c8713ab-fe7d-4976-a9b5-5cf2a0d7a3e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات