728 x 90

رژیم ولایت فقیه و ضربه‌های خرد کننده

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

در حالی که مقامات بلژیک از دستگیری عناصر تروریستی رژیم ایران از جمله یک دیپلومات رژیم که قصد داشتند به همایش سالانه مقاومت ایران تهاجم کنند خبر دادند و مقاومت ایران نیز اعلام کرد که این طرح تروریستی خنثی شده است، ضربات خردکننده سیاسی و اقتصادی بر پیکر این رژیم فرود می‌آید.

از طرفی در ارتباط با تحریم‌هایی که قرار است در درجه اول مانع ادامه فعالیتهای تروریستی رژیم در کشورهای منطقه شود، دونالد ترامپ در برنامه «ساندی مورنینگ فیوچر » که از شبکه فاکس‌نیوز پخش می‌شود در پاسخ به این سؤال که آیا شرکتهای اروپایی در صورت همکاری با رژیم ایران مجازات خواهند شد؟، گفت: «بله، قطعاً این چیزی است که ما آن را انجام خواهیم داد».

رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اعتصابها و تظاهراتی که روزانه در گوشه و کنار ایران در جریان است گفت: ایران جای متفاوتی است. ایران دیگر در مورد مدیترانه و عبور از آن فکر نمی‌کند بلکه به فکر خودش است و در سراسر کشور با شورش مواجه است.

 

تحریمهای خرد کننده اقتصادی

در رابطه با تحریمهای بعد از لغو برجام و مجازات شرکتهای اروپایی که با رژیم ایران همکاری می‌کنند دونالد ترامپ در همین برنامه گفت: بله البته و قطعاً و این کاریست که در حال انجام آن هستیم.

پیش از این رودی جولیانی، مشاور رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه ۳۰ژوئن در همایش سالانه مقاومت ایران طی سخنانی که داشت به‌شدت کشورهای اروپایی را که هم‌چنان به روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران ادامه می‌دهند، مورد انتقاد قرار داد و گفت: «کشورهایی که تا کنون از رژیم ایران حمایت کرده و به روابط تجاری و اقتصادی با آن ادامه داده و با این کشور همکاری می‌کنند، به نظامی پول پرداخت می‌کنند که زنان و کودکان را از حقوق خود محروم می‌کند و مردم را به‌خاطر داشتن عقیده یا تفکرات دینی متفاوت به‌قتل می‌رساند».

 

محاصره سیاسی رژیم به‌خاطر تروریسم

جولیانی در این رابطه سؤال کرد که چگونه است اروپایی‌هایی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند به رژیمی پول می‌دهند که خود «حمایت کننده تروریسم» است؟

رودی جولیانی در همایش مقاومت ایران مصرانه خواهان تغییر رژیم در ایران شد و گفت بعد از این‌که رژیم ایران با موجی از اعتصابات و تظاهراتها روبه‌رو شده چشم‌انداز تغییر آن از همیشه نزدیکتر شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی کشورهای اروپایی را تهدید به مجازات می‌کند که از یک طرف رژیم ایران تلاش می‌کند تا با دادن امتیازهای بیشتر شرکتهای اروپایی را وادار کند و از طرف دیگر تا با فشار آوردن به دولتهایشان برجام را حفظ کنند و از طرف دیگر برای معاف شدن از تحریم‌های واشنگتن با آمریکا نیز گفتگوها را ادامه دهند.

این تلاش‌ها در حالی ادامه دارد که رئیس‌جمهور آمریکا و تیم او در دولت بارها رژیم ایران را جنایتکارانی توصیف کرده‌اند که با اقدام‌های خود، کشورهای خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند و اموال مردم ایران را برای حمایت از گروه‌های تروریستی مصرف کرده است.

او به توافق هسته‌یی منعقد شده با ایران در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت که توافق هسته‌یی با ایران باید آمریکا و متحدانش را از خطر سلاح اتمی ایران حفظ کند اما این توافق به ایران اجازه داد تا به غنی‌سازی اورانیوم ادامه دهد و به آستانه تولید بمب اتم برسد.

 

توافق شکست خورده اتمی

توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵، میان رژیم ایران و گروه ۱+۵متشکل از آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه و چین، یعنی پنج عضو دائمی شورای امنیت ملل متحد، به‌علاوه آلمان، منعقد شد. بر پایه این توافق که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود.در قبال محدود شدن برنامه هسته‌یی رژیم، تحریم‌های اعمال شده علیه آن، لغو یا تعلیق شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، از ابتدا مخالف توافق اتمی با رژیم ایران بود که در دوره باراک اوباما رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده امضا شد و آن را بارها «بدترین توافق ممکن» توصیف کرده است.

 

مطالب مرتبط:

توطئه تروریستی رژیم آخوندی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس در هم شکسته شد

برای برجام باید نماز میت خواند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11e66798-f60e-47d5-a6eb-bd25dfb437a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات