728 x 90

رویترز: وزیران اتحادیه اروپا گامهای بعدی را در پاسخ به جنگ اسراییل و حماس بررسی می‌کنند

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

رویترز روز ۲۰آذر نوشت: وزیران اتحادیه اروپا گام‌های بعدی را در پاسخ به جنگ اسراییل و حماس بررسی می‌کنند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه گام‌های بعدی احتمالی را در پاسخ به بحران خاورمیانه، از جمله سرکوب امور مالی حماس و ممنوعیت سفر برای شهرک‌نشینان اسراییلی مسئول خشونت در کرانه باختری بررسی می‌کنند.

در نشستی در بروکسل، وزرای ۲۷کشور بلوک هم‌چنین با همتای اوکراینی خود، دیمیترو کولبا، در مورد کمکهای امنیتی آینده به کی‌یف صحبت خواهند کرد.

در حالی که مقامات اتحادیه اروپا اصرار دارند کمک به اوکراین برای دفع تهاجم روسیه هم‌چنان اولویت اصلی است، فوران جنگ بین اسراییل و گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس این بلوک را مجبور کرده است تا دوباره بر خاورمیانه تمرکز کند. حماس قبلاً توسط اتحادیه اروپا در فهرست سازمانهای تروریستی قرار گرفته است، به این معنی که هر گونه سرمایه یا دارایی که در اتحادیه اروپا دارد باید مسدود شود.

اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که محمد ضیف، فرمانده ژنرال شاخه نظامی حماس و مروان عیسی معاون او را به فهرست تروریستهای تحت تحریم خود اضافه کرده است...

اما برخی پیشنهاد کردند که تصمیم هفته گذشته آمریکا، بزرگترین حامی اسرائیل، برای شروع اعمال ممنوعیت روادید برای افراد درگیر در خشونت در کرانه باختری، می‌تواند کشورهای اتحادیه اروپا را تشویق به انجام اقدامات مشابه کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02cbb217-bccc-45f7-9d58-bce8dd187ab9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات