728 x 90

رویترز: واردات نفت چین از ایران در آوریل به کمترین حد رسید

کاهش واردات نفت چین از رژیم ایران
کاهش واردات نفت چین از رژیم ایران

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۱۹اردیبهشت نوشت: واردات نفت چین از ایران به‌علت منفعت کم و نفت اغواکننده روسیه کاهش می‌یابد. این خبرگزاری افزود: صادرات سه ماهه اول سال ایران به‌طور متوسط ​​۸۴۰۰۰۰ بشکه در روز است که تقریباً تمام آن به چین بوده است.

- واردات نفت چین از ایران در آوریل به کمترین حدی رسید که از اواخر سال۲۰۲۱ و اوایل سال۲۰۲۲ مشاهده شده، زیرا تقاضا از سوی پالایشگاههای مستقل پس از کاهش منافع سوخت ناشی از قرنطینه‌های COVID-۱۹ و افزایش واردات نفت با قیمت پایین‌تر از روسیه کم شد.

این خبرگزاری اضافه کرد: کاهش خرید نفت از ایران که هنوز حدود ۷درصد از واردات بزرگترین واردکننده نفت خام جهان را تشکیل می‌دهد، در حالی رخ داد که دیپلماتهای غربی تا حد زیادی امید خود را برای احیای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ از دست داده‌اند، و در حالی است که قیمتهای بالای نفت ایران تشجیع می‌کند تا وقت روی بازگشت به یک توافق بگذارد.

اما لی Emma Li، تحلیلگر چینی ورتکسا، می‌گوید: «بعد از این‌که کارخانه‌های مستقل تولید را کاهش دادند، بشکه‌های نفت ایران در یافتن خریدار با مشکل مواجه شدند».

لی اضافه کرد که حداقل شش محموله نفت ایران، در مجموع هشت میلیون بشکه، در بنادر چینی شاندونگ و ژجیانگ شناور هستند، بیش از سه ماه است که نتوانسته‌اند تخلیه شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1722a6e4-bcbb-44d2-a8b8-78cbb0e09b2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات