728 x 90

رویترز: نفت ایران هم‌چنان در سواحل آمریکا گیر کرده است

کانال کشتی هیوستون و پالایشگاه های مجاور آن، بخشی از بندر هیوستون - عکس از رویترز
کانال کشتی هیوستون و پالایشگاه های مجاور آن، بخشی از بندر هیوستون - عکس از رویترز

رویترز در گزارشی که روز سه‌شنبه سوم مرداد منتشر کرد خبر از بلاتکلیفی نفت متعلق به رژیم ایران در سواحل آمریکا به‌دلیل نگرانی صادر کنندگان از عواقب آن داد.
رویترز در این باره نوشت: «افراد مطلع گفتند که محموله نفت خام تحریم شده ایران که توسط ایالات متحده مصادره شده بود، به مدت هشت هفته در سواحل تگزاس لنگر انداخته ولی نمی‌تواند تخلیه شود، زیرا عوامل تجاری می‌ترسند هر کشتی که آن را حمل می‌کند توسط مشتریان مورد اجتناب قرار خواهد گرفت».
رویترز در گزارش خود اضافه می‌کند: «سوئز راجان، یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال، از ۳۰ماه مه در نزدیکی گالوستون، در ۵۰ مایلی (۸۰ کیلومتری) خارج از هوستون تگزاس، لنگر انداخته است، و مأموران کشتی از پذیرش آن خودداری کردند».
رویترز در گزارش خود درباره علت این موضوع به‌نقل از یک کارشناس صنعت غربی نوشت: «ناتوانی در تخلیه محموله تا حدی به‌دلیل ترس از عواقب ناشی از ایران است. ایران تهدید کرده است که هر شرکت نفتی را که نفت ایران را از نفتکش توقیف شده تخلیه کند، تلافی خواهد کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c48e742e-a75c-4a73-bdb1-32f5d0cb604e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات