728 x 90

رویترز: مردم ایران به کمتر از‌ «‌تغییر رژیم» رضایت نمی‌دهند

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

خبرگزاری «رویترز» جمعه ۲۰ آ‌بان، در گزارشی اختصاصی به بررسی موقعیت «اصلاح‌طلبان» که بخشی از حاکمیت محسوب می‌شوند پرداخته است که قیام کنندگان ایرانی در اعتراضات سراسری خود به چیزی کمتر از «تغییر رژیم» رضایت نمی‌دهند و خواستار سرنگونی تمامیت نظام حاکم هستند.

رویترز نوشت: شعارهای ضدحکومتی مردم در خیابان، و هم‌عرض قرار دادن «اصولگرایان و اصلاح‌طلبان» توسط معترضان، پیوسته «شکاف» میان مردم و اصلاح‌طلبان حکومتی را عریض‌تر می‌کند.

شعارهایی هم‌چون «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا!» و «ما رفراندوم نمی‌خواهیم؛ تغییر رژیم می‌خواهیم!» در جریان تظاهرات ضدحکومتی در سراسر ایران شنیده می‌شود «ناقوس مرگ» اصلاح‌طلبی را در درون حاکمیت را تعیین‌تکلیف کرده‌اند و این نشان‌دهنده این است که مردم ایران تکلیف خود را با این دو جریان یک‌سره کرده‌اند.

«رویترز» به‌نقل از کارشناسان بین‌المللی و منابع درون رژیم نوشت احساسات ضد اصلاح‌طلبی که مردم ایران آشکارا در خیابان‌ها از خود بروز می‌دهند نشان‌دهنده این است که آنها از جریان اصلاح‌طلبی عبور کرده‌اند و خواستار سقوط تمامیت رژیم هستند.

در همین رابطه یکی از مقامات سابق دولت محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق به شرط ناشناس ماندن به «رویترز» گفت: «احساسی که مردم ایران دارند این است که اصلاح‌طلبان، با دادن وعده اصلاحاتی که تحت رژیم استبدادی ممکن نبود، به آنها دروغ گفته و باعث طولانی شدن عمر رژیم شده‌اند».

وی تأکید کرد: «ما باید بپذیریم که نسل جوان ایران ما را نمی‌خواهد. جنبش اصلاحات مرده است».

محمد قوچانی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب که در سال۲۰۰۹ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» پنج ماه را در زندان گذراند، ماه گذشته طی یک مناظره تلویزیونی اظهار داشت: «تنفر معترضان در خیابان‌ها بیش از آن که علیه اصول‌گرایان باشد، متوجه ماست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71450f2b-7b42-46a8-bcd0-1b4d20b9638d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات